آخرین خبرها

285 مورد آتش سوزی فضای سبز در محدوده شهری اراک رخ داد

در سه ماهه اول سال 96 ؛

285 مورد آتش سوزی فضای سبز در محدوده شهری اراک رخ داد

استان‌ها > مرکزی – در سه ماهه نخست امسال 285 مورد آتش سوزی فضای سبز در شهر اراک و اطراف آن توسط آتش نشانان مهار و خاموش شد .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ،مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با اعلام این خبر افزود: با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش سطح علف‌های خشک در مراتع و جنگل‌ها و فضای سبز شهری ، وقوع حریق نیز افزایش می یابد که عوامل انسانی را می‌توان مهمترین عامل ایجاد آتش‌سوزی در این مناطق عنوان کرد.
مهدی نجفی تاکید نمود: با اندکی مراقبت در استفاده از آتش و وسایل گرمایشی در اراضی و مراتع می‌توان از بروز این نوع آتش‌سوزی ها و نابودی منابع خدادادی جلوگیری کرد .
وی در ادامه افزود: کارشناسان سازمان همواره به شهروندان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها و فضای سبز و پارک‌های شهری از افروختن آتش به هر دلیلی خودداری کرده و در صورت نیاز از اجا‌ق‌های مخصوص که در پارک‌ها برای پختن غذا و آماده کردن نوشیدنی‌های گرم ساخته شده استفاده و بعد از اتمام کار آتش را به طور کامل خاموش کنند .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم فرهنگ‌سازی در مقاطع پایه برای کودکان، ضروری است به منظور محافظت از فضای سبز شهری و مراقبت از گیاهان به آنان آموزش داده شود و گیاهان و فضای سبز به عنوان موجودات زنده به آنان معرفی شوند .
مدیر روابط عمومی آتش نشانی اراک در پایان گفت: از نکات دیگری که شهروندان باید مورد توجه قرار دهند این است که از پرتاب سیگار و انداختن ظروف شکسته در طبیعت خودداری کنند زیرا اینکار علاوه بر خطر آتش سوزی به چرخه طبیعت نیز آسیب می رساند.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا