آخرین خبرها

آمادگی اصفهان برای برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

آمادگی اصفهان برای برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین آغازین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با نام جشن «بزرگ پروانه‌ها» با حال و فضای شاد و با حضور مهمانانی از جمله کارگردانان، داوران جشنواره، خبرنگاران، مسئولین شورای شهر اصفهان و خانواده شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

این برنامه به کارگردانی و هدایت محمدسعید نصراصفهانی در حالی برگزار می‌شود که کودکان، عنصر اصلی زندگی و انگیزه هنرمندان برای ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند، حضوری پررنگ در این افتتاحیه دارند.

ملیکا زارعی که کودکان او را با نام خاله شادونه می‌شناسند، این برنامه را به همراه دو کودک اجرا می‌کند.

در چند روز گذشته هم، اصفهان برای میزبانی از این جشنواره در حال آماده‌سازی بوده است.

هرچند شهر در گرمای تابستان به سر می‌برد و زاینده‌رود همچنان خشک و دل‌مرده است، اما بنرهای تبلیغاتی جشنواره کودک و نوجوان، چهره شهر را متفاوت کرده‌اند؛ بنرهایی که با تصاویری از کودکانی شاد و معصوم در لباس‌هایی متفاوت در شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر نصب‌شده‌اند تا همه از برگزاری جشنواره‌ای برای کودکان و نوجوانان آگاه شوند. همچنین پرچم‌های قرمز بانام جشنواره در زیرشاخه‌های بلندترین درختان خیابان چارباغ نصب‌شده‌اند.

امسال علاوه بر حضور اهالی حرفه‌ای رسانه‌ها، 30 خبرنگار 11 تا 16 سال در جشنواره، خبرنگاری و گزارشگری را تجربه می‌کنند. آنها دوره‌های ویژه‌ای را به همت شهرداری اصفهان گذرانده‌اند و قرار است حتی بعد از جشنواره هم به‌عنوان خبرنگار محله‌های خودشان به فعالیت‌شان ادامه دهند.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از فردا (جمعه ۹ تیر) آغاز و تا ۱۵ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

5757

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا