آخرین خبرها

اعزام دو ورزشکار گیلانی به مسابقات رزمی قهرمانی آسیا

رئیس هیات ورزش های رزمی استان گیلان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: علی چراغی و پدرام بیک زاده دو عضو گیلانی تیم ملی 15 نفره سامبوی ایران اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا بودند .
مرتضی حسن زاده افزود: رقابت های سامبوی قهرمانی آسیا با حضور زبده ترین ورزشکاران رزمی کار این رشته از قاره کهن در تاشکند ازبکستان آغاز شد و تا روز 14 تیر ماه ادامه خواهد یافت.
وی ابراز امیدواری کرد ، چراغی و بیک زاده دو ورزشکار شایسته گیلانی حاضر در این دوره از رقابت ها بتوانند در این مسابقات بدرخشند و مدال کسب کنند.
سامبو ، یک ورزش رزمی روسی است که یک رشته جدید محسوب می‌شود که در دهه1920 در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزه تن ‌به ‌تن سربازان ، پایه‌گذاری شد.
این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تاکید دارد و تلفیقی از موثرترین تکنیک‌های چندین رشته دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.
ویکتور اسپیریدونوف و واسیلی اوشچپکوف از کشور ورسیه پایه‌گذاران سامبو هستند که دو سبک متفاوت را پایه‌گذاری کردند اما در نهایت این دو سبک با یکدیگر ادغام شد و سامبو نام گرفت که نام اختصاری یک واژه روسی به معنی ‘مبارزه بدون سلاح’ است.
خبرنگار: حسین مجرد** انتشار دهنده : بابایی
7285 /6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا