آخرین خبرها

آغاز عملیات عرشه گذاری پل راه آهن آستارا-آستارا در ایران

وحید پورحضرت روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با پایان عملیات ساخت پل روگذر طرح راه آهن آستارا-آستارا در خاک ایران در هفته جاری، مسیر باقیمانده تا بارانداز در حداقل زمان ریل گذاری خواهد شد.
وی افزود: این پل ریلی با 2 دهنه ، هر کدام به طول 17 و نیم متر در روستای مرزی باغچه سرای آستارا احداث می شود و تردد قطار در این نقطه به صورت روگذر و تردد خودروها به شکل زیر گذر خواهد بود.
وی با اشاره به اجرای حدود 500 متر ریل گذاری در خاک ایران اظهار داشت : کل مسیر تعریف شده برای ریل گذاری در خاک ایران، یکهزار و 400 متر است.
پورحضرت با بیان اینکه دولت، 400 میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی این طرح اختصاص داده است، افزود: بخشی از تملک محدوده 60 هکتاری بارانداز راه آهن باقی مانده است و برای تکمیل آن تلاش می شود.
خط آهن آستارا – آستارا اسفند ماه پارسال در جریان سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران با ورود قطار آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران، به صورت آزمایشی افتتاح شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.
شهرستان مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا