آخرین خبرها

صدور گواهینامه استاندارد افزون بر یکهزار تن کالای صادراتی در آستارا

شاهرخ جعفری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اداره استاندارد این شهرستان در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن یکهزار و هشت تن و به ارزش 123 میلیارد و 249 میلیون ریال اعلام کرد.
وی اظهار کرد: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن 338 درصد و به لحاظ ارزش اقتصادی نسبت به خرداد ماه سال قبل 716 درصد افزایش داشته است.
جعفری یاداور شد: ماه گذشته تعداد 11 گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام دی اف به وزن 11 هزار و 268 تن و به ارزش 84 میلیارد و 932 میلیون ریال صادر شده است.
جعفری با بیان اینکه تعداد گواهینامه های صادر شده برای کالاهای وارداتی طی خرداد ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 52 درصد کاهش یافته است، افزود: واردات کالاهای دریافت کننده استاندارد در خرداد ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 23 درصد و به لحاظ ارزش 20 درصد افزایش داشته است.
وی تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، 13 فقره برای 320 تن کالا و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را 39 فقره برای سه هزار و 740 تن کالا اعلام کرد.
شهرستان بندر آستارا با91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا