آخرین خبرها

اهل تسنن تالش همپای شیعیان در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم روزه دار تالش بزرگ امروز جمعه در شهرهای هشتپر، اسالم، خاله سرا، لیسار، حویق، چوبر و دهستان خطبه سرا در راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس شرکت کرده و با مسلمانان فلسطینی اعلام همبستگی کردند .
راهپیمایان در شهر تالش بعد از طی مسیرهای راهپیمایی با تجمع در مقابل سپاه و حرکت به مصلی این شهرستان، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
حجت الاسلام احمد پروایی نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در اجتماع راهپیمایان روز قدس تالش با تجلیل از حصور گسترده مردم در این روز تاریخی گفت: شما مردم با شکوه تمام به امر امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک گفته و با وحدت و همدلی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردید.
وی افزود: روز قدس متعلق به یک قوم، فرهنگ و جعرافیای خاص نیست بلکه این روز به معنی فرهنگ مقاومت و دفاع از مظلومان عالم است.
وی ادامه داد: مسلمانان آزادیخواه دنیا با تمسک به فرهنگ مقاومت و ایثار که از امام حسین (ع) آموخته اند، در مقابل ظلم و بیداد استکبار جهانی ایستادگی می کنند.
وی در خصوص حملات موشکی سپاه به مقر داعش افزود : این امر، دل مسلمانان را خوشحال کرد و باید در این خصوص به سپاهیان غیور دست مریزاد گفت؛ زیرا حرکت به جایی بود و اقتدار کشور را نشان داد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر لزوم توجه مسئولان به فقرا و تلاش برای تقویت چرخه تولید در کشور تاکید کرد .
پروایی با تاکید بر تقویت وحدت در کشور گفت: انتخابات تمام شد و در آن رویداد مهم، همه سلایق به میدان آمدند و پیروز واقعی مردم هستند و نباید اجازه دهیم حرف های مختلف در کشور دو دستگی ایجاد کند؛ زیرا این پیروزی ملت نباید مصادره شود.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز، همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشار دهنده : بابایی
7106 / 7124 /6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا