آخرین خبرها

ثبت نام بهره مندی از تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب آغاز شد

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا ، علی منتظری افزود: فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید در گیلان ، همزمان با سراسر کشور در سامانه بهین یاب راه اندازی شده و قابل پذیرش می باشد.
وی اظهار کرد: ثبت نام تسهیلات رونق تولید در سال جاری برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی کوچک ، مستند و طرح های صنعتی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد انجام می شود.
منتظری تصریح کرد: تمامی واحدهایی که بر اساس قانون و مقررات وضع شده شرایط لازم برای دریافت تسهیلات رونق تولید را دارند، می توانند با ورود به سامانه بهین یاب، بخش تامین مالی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، درخواست خود را ارسال کنند.
به گفته منتظری؛ واحدهای صنعتی و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اولویت پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد نیاز خود هستند.
وی تعداد طرح های صنعتی دردست احداث و یا دارای طرح توسعه را 577 طرح صنعتی عنوان و تصریح کرد: فعال سازی این طرح ها نقش مهمی در توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار دارد.
وی ادامه داد: براساس سیاست های اقتصادی کشور و استان، جذب کامل منابع اختصاص یافته در جهش صنعتی و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان، رویکرد سازمانی ما در ارائه تسهیلات رونق تولید به صورت هدفمند است.
منتظری خاطر نشان کرد: این تسهیلات بر اساس نیاز واقعی و کارشناسی پس از تائید کارگروه استانی با نرخ سود مورد عمل شورای پول و اعتبار پس از ثبت نام و ورود اطلاعات متقاضیان، قابل پرداخت خواهد بود.
وی گفت: بمنظور تسهیل در تصمیم گیری در کارگروه و تسریع در امور و جذب حداکثری منابع، شناسایی بنگاه های کوچک و متوسط که شرایط تسهیلات را دارند همزمان با ثبت نام متقاضیان، در دستور کار این سازمان قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: درجریان پرداخت تسهیلات رونق تولید، در سال قبل در جذب منابع به شکل بسیار مطلوبی در چارچوب ضوابط قانونی با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، اقدام شد که منجر به کسب رتبه سوم در سطح ملی برای استان به جهت اعطاء تسهیلات به بخش تولید استان شد.
دو هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
سال گذشته 530میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بیش از 900 واحد صنعتی و کشاورزی در گیلان پرداخت شد که با استفاده از این تسهیلات 340 واحد راکد و نیمه تعطیل احیاء و 125 واحد بهره‌برداری شد.
دریافت خبر: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا