آخرین خبرهااستان ها

تایید ۲۰ طرح درآمدزایی در سطح روستاهای شهرستان رشت

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت، خبر داد؛

تدبیرشرق/معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های درآمدزایی روستایی در توسعه روستایی، از تایید ۲۰ طرح درآمدزایی در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد.

علی اکبر پورعلی در جلسه پیگیری طرح‌های مصوب درآمدزایی دهیاری ها، با اشاره به اینکه بیش از دو دهه از تصویب قانون تشکیل دهیاری‌های خودکفا می‌گذرد، اظهار داشت: امروزه دهیاری‌ها نقش بی‌بدیلی در توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه دارند و رسیدن به توسعه و تعالی بدون در نظر گرفتن نقش روستاها و مدیریت روستایی میسور نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت اقتصادی کنونی جامعه، تصریح کرد: این شرایط متعاقبا بر مدیریت روستایی هم تاثیرگذار بوده و برون رفت از این وضعیت تنها با اتخاذ تدابیر درست و به کارگیری آنان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هدف از این جلسه تقویت بنیه خدمات عمرانی دهیاری‌ها و درآمدزایی برای آنان است، افزود: ما به دنبال ایجاد خودکفایی و درآمدزایی پایدار برای دهیاری‌ها هستیم تا بتوانیم به تبع آن، کیفیت زندگی مردم در روستاها را ارتقا دهیم.
پورعلی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ طرح درآمدزایی روستایی مورد تایید قرار گرفته که دهیاران با مراجعه به پست بانک، نسبت به نهایی‌سازی آن اقدام کنند، افزود: اکثر این طرح‌ها در زمینه خرید ماشین آلات سنگین عمرانی است که علاوه بر ایجاد درآمد برای دهیاری ها، می‌تواند در زمینه مدیریت بحران روستا نیز کارگشا باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا