آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

کاهش ۲۳ درصدی صید ماهی در گیلان

صید ماهی

به گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان از ۲۰ مهر تاکنون ۷۴۰ تن ماهی استخوانی صید که نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۳ درصدی در این حوزه مواجه بودیم.

به گزارش تدبیرشرق، گیلان با در اختیار داشتن ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی یکی از استان‌های با ظرفیت در صید ماهی است به‌طوری چهار هزار صیاد در این استان به شغل صیادی مشغول هستند‌.

میزان افزایش صید در هر استان به مساعد بودن آب‌وهوا، گرمی دریا و همچنین کاهش روز‌های کولاکی بودن دریا بستگی دارد ولی بر اساس آمار ماهیانه شیلات امسال صید در گیلان نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش مواجه‌ شده است.

طبق آمار از اولین روز شروع صید ماهی در این استان ۳۲ روز دریا کولاکی و این آمار در مقایسه با مشابه سال گذشته که ۲۵ روز بوده با افزایش هفت‌روزه مواجه شده در کنار وجود دام‌های غیرمجاز صیادان عاملی مهم در کاهش صید در دریای خزر شده است.

به گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان از ۲۰ مهر تاکنون ۷۴۰ تن ماهی استخوانی صید  که نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۳ درصدی در این حوزه مواجه بودیم.

بنا بر اعلام اکبر ایلدرم ۴۹۵ میلیارد تومان درآمد تاکنون از صید ماهی نصیب صیادان شده که بسیار می‌تواند برای این قشر از جامعه و اقتصاد استان مثمر ثمر باشد.

در گیلان انواع ماهیان استخوانی مثل کفال، کپور و ماهی‌سفید وجود داشته و طبق گفته‌های شیلات ۶۰ درصد ماهیان استخوانی صیدشده در دریای خزر کفال و ۳۶ درصد سفید بوده است.

به گزارش فارس، پیش‌بینی‌ می‌شود تا مایان فصل صید ماهی و در صورت مناسب بودن شرایط جوی سه هزار تن انواع ماهی استخوانی در گیلان و توسط چهار هزار صیاد و ۴۹ پره صیادی صید شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا