آخرین خبرهااستان ها

آمادگی کامل در یک مانور طبیعی با رویه‌ای متفاوت در اطلاع‎رسانی

نگاهی به عملکرد شهرداری رشت در برف اخیر؛

تدبیرشرق/حضور مدیران شهرداری رشت و در راس آن‌ها شهردار رشت در سطح شهر و نظارت مستقیم رییس ستاد بحران شهرداری رشت به نوعی تداعی‌گر یک تلاش شبانه روزی برای راحتی و آسایش شهروندان بود.

بارش برف در روز پنجشنبه اگرچه آنچنان پر قدرت نبود و در نهایت در حداقل مقدار به پایان رسید اما نشان داد که چقدر می‌توان به ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت امیدوار بود.

آمادگی کامل در یک مانور طبیعی

آماده باش نیروهای شهرداری رشت از مدیران رده بالا گرفته تا نیروهای خدمات شهر، گذاشتن ناظر در مسیرها، بسیج ماشین آلات، اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین و نیمه سنگین آتش‌نشانی، استفاده از ظرفیت بسیج و انجیوها، همه و همه نشان از برنامه ریزی مناسب داشت تا خیال شهر و شهروندان را بابت برف‌های آینده راحت نماید.

حضور مدیران شهرداری رشت و در راس آن‌ها شهردار رشت در سطح شهر و نظارت مستقیم رییس ستاد بحران شهرداری رشت به نوعی تداعی‌گر یک تلاش شبانه روزی برای راحتی و آسایش شهروندان بود.

البته نباید از کمبود امکانات برفروبی استان گیلان و به خصوص شهرداری رشت مغفول ماند و در نهایت انتظار برفروبی کوچه‌ها توسط شهرداری رشت با توجه به امکانات موجود بیش از اندازه است.

اطلاع‌رسانی به شهروندان و رویه‌ای که تغییر کرد

یکی از معضلاتی که شهروندان رشتی هنگام بارش برف با آن مواجه بوده اند؛ حجم بالای اعلام آمادگی ارگان‌های مختلف به ویژه شهرداری رشت با انتشار انبوه اخبار بوده است که گاها باعث وحشت مردم و در نهایت تولید بحران می‌شد.

شهرداری رشت در برف اخیر اینبار هوشمندانه‌تر عمل کرد و به جای انتشار انبوه اطلاعات یکسان که گاها باعث سردرگمی مخاطبین و حتی تولید رعب و وحشت می‌شد به سمت تولید محتوای فرهنگی رفت.

نقطه قوت دیگر ماجرا اعلام وضعیت شهرداری و شهر توسط یک نفر و آنهم توسط شهردار رشت به عنوان رییس ستاد مدیریت بحران بود. در سالهای گذشته انتشار اخبار توسط معاونین، مدیران و روسای مناطق سبب سردرگمی مردم شده و خود مولد بحران می‌شد.

صدور اطلاعیه یکی دیگر از روش‌هایی بود که شهرداری رشت در بارش برف برای اطلاع‌رسانی استفاده کرد، روشی که به صورت خلاصه و مفید شرایط و وضعیت شهر را در اختیار شهروندان قرار داد.

امیدواریم در برف‌های آینده نیز شهرداری رشت با همین جدیت در سطح شهر رشت حضور یابد و شهروندان نیز با رعایت وظایف شهروندی، خاطرات خوبی را برای همگان ثبت کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا