آخرین خبرهااستان ها

تردد در راه های ارتباطی شهرستان رشت جریان دارد|هشدار در خصوص بروز حوادث ناشی از یخبندان

فرماندار شهرستان رشت خبر داد؛

تدبیرشرق/فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه هم اکنون تردد در محور های ارتباطی شهرستان به صورت کامل جریان دارد و موردی از انسداد مسیر در سطح شهرستان گزارش نشده است، افزود: با توجه به احتمال یخبندان از غروب امروز تا صبح فردا، از شهروندان می خواهیم تا حد امکان تردد خویش را به ساعاتی دیگر موکول کنند.

علی فتح‌اللهی در حاشیه بازدید از محورهای ارتباطی شهرستان رشت، در خصوص آخرین وضعیت شهرستان رشت در پی بارش برف، اظهار کرد: از زمان آغاز بارش برف پیرو جلسه مدیریت بحران هماهنگی‌ها به گونه‌ای انجام شد که همه دستگاه‌های اجرایی در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی بودند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: همزمان با بارش برف از شامگاه گذشته تا صبح امروز از تمام ادارات خدمات‌رسان نظیر برق، آب، گاز، راهداری، هلال احمر، بخشداری‌ها ئ شهرداری‌ها بازدید به عمل آمد و آخرین وضعیت آن‌ها به صورت مستمر رصد شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان رشت، گفت: در بازدیدهای میدانی خوشبختانه قطع راه ارتباطی در داخل شهر و روستاهای شهرستان نداشتیم و قطع برق، تنها در چند مورد جزئی بوده است که در اسرع وقت مشکل آن‌ها برطرف شد.

وی با تشکراز همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان که به صورت کامل شب گذشته پای کار بودند، افزود: در ساعات اولیه بارش برف توسط همکاران راهسازی نمک‌پاشی، برف‌روبی و انتقال برف به حاشیه جاده‌ها انجام پذیرفت و خوشبختانه تمامی شریان‌ها و راه‌های اصلی شهرستان، باز می‌باشد.

فرماندار شهرستان رشت به مردم با اشاره به توقف بارش برف و وقوع یخبندان به ویژه در صبح فردا، از شهروندان خواست: از ترددهای غیر ضروربه ویژه در ساعات پایانی شب و اوایل صبح فردا، پرهیز نمایند و ترددها را به ساعاتی که شرایط دمایی بهتر بود موکول کنند و در صورت ضرورت حتما از زنجیرچرخ استفاده کنند.

فتح اللهی با اشاره به افت شدید دما به علت بارش برف و یخبندان، از مردم تقاضا کرد: با همکاری خود در راستای مدیریت بهینه مصرف سوخت و انرژی، زمینه استفاده مستمر همه هموطنان از این نعمات الهی را فراهم آورند.

وی با تاکید برعدم پارک خودروها در حاشیه خیابان‌های اصلی، اظهار داشت: این کار عملیات بازگشایی مسیر و برف روبی را با مشکل مواجه می‌کند و حتی ممکن است باعث وقوع خسارت به خودروهای‌شان شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت، افزود: براساس آخرین گزارشها، میزان بارش برف در نقاط مختلف شهر و روستایی شهرستان بین ۹ تا ۲۰ سانتی متر متغیر بوده است که در این میان بیشترین بارش برف در منطقه امامزاده هاشم بوده است و میزان بارش در نوارساحلی از جمله بخش‌های خشکبیجار و لشت نشاء با برف و باران همراه بوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا