آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان:از طرح های پژوهشی در حوزه جوانان حمایت می کنیم

طرح های پژوهشی

مریم بخشی گفت : اداره کل ورزش و جوانان این آمادگی را دارد تا از طرحهای پژوهشی در حوزه جوانان حمایت کرده و طرح های منحصر بفرد را به عنوان استان پایلوت به اجرا در آورد تا اثری ماندگار را بر جا گذاریم .

به گزارش تدبیرشرق؛ مریم بخشی مدیرکل ورش و جوانان استان گیلان در نشست کمیته تخصصی مراکز مشاوره ازدواج استان گیلان ، با بیان اینکه ما به جوانان در فرایند توسعه کشور بسیار نیازمندیم ،افزود:  با مسئولیتی که وزارت ورزش و جوانان بر دوش ما نهاده باید کوشش کنیم تا با کمک همدیگر بویژه بهره مندی از دیدگاههای اندیشمندان بتوانیم کارهای زودبازده ای را انجام بدهیم و طرحهای کوتاه مدت و بلند مدتی را که می تواند اثر گذار باشد ارائه و اجرا کنیم .

وی تاکید کرد :تمام تلاشمان را می کنیم که تا با  مصوباتی که از ستاد ساماندهی جوانان می گیریم  کارها  را به شیوه ای قانونمند و باشتاب بیشتری به پیش ببریم .

وی یا دآور شد : اداره کل ورزش و جوانان این آمادگی را  دارد تا از طرحهای پژوهشی در حوزه جوانان حمایت کرده  و طرح های منحصر بفرد را  به عنوان استان پایلوت  به اجرا در آورد  تا اثری ماندگار را بر جا گذاریم .

وی گفت : با توجه به برگزاری کلاسهای آموزشی دانش آموزان بصورت آنلاین کوشش می کنیم تا، با هماهنگی آموزش و پرورش کارگاههای آموزشی روانشناسی برای این گروه از جامعه برگزار کنیم .

بخشی افزود: هماهنگی های لازم برای حضور روانشناس در خانه جوان مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت که بصورت رایگان هفته ای یک روز مشاوره رایگان به ورزشکاران ارائه   شود را دردستور کار قرار داده تا این فرهنگ را به نوجوانان یاد دهیم که اگر مشکلی داشتند به مراکز مشاوره مراجعه کنند . و مردم را وارد فضای مشاوره کنیم .

در ادامه این نشست دکتر نظام دوست روان درمان و روانشناس بالینی  نیاز جامعه را  به مراکز مشاوره بسیار حیاتی برشمرد و افزود : اگر از مراکز مشاوره حمایت شود می توانیم خدمات بهینه ، ارزان و سازمان یافته تر ارائه دهیم . وی تصریح کرد : اگر نشست های هم اندیشی مراکز مشاوره بیشتر برگزار شود ما می توانیم زمینه های پژوهشی بسیار خوبی داشته باشیم . دکتر نظام دوست به شرایط بیماری کرونا و  سبک زندگی  مردم اشاره کرد ویاد آورشد :

 باید اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنیم وببینیم جوانان گیلان در چه وضعیتی هستند و بر اساس شرایط موجودآموزشها را انجام دهیم.  وی راه اندازی واحد مشاوره

در اماکن ورزشی را  مهم ارزیابی کرد  و گفت: این کار می تواند موجی را در جامعه ایجاد کند  .

وی صدور شناسنامه بهداشت روان  برای ورزشکاران مطرح و حرفه ای استان را پیشنهاد دادو خاطر نشان کرد : با این کار می توان ضمن اینکه از بسیاری از آسیبهای جوانان جلوگیری کنیم ، فرآیند ورزش و تربیت بدنی را نیز کیفیت بخشیم.

جعفر پیل افکن روانشناس بالینی نیز رتبه چهارم  گیلان  در آمار طلاق کشور را قابل تعمق دانست و افزود : به جای ازدواج آسان ما باید راههای ازدواج موفق  و انتخاب درست را به جوانان بیاموزیم و بیشتر در حوزه مهارت آموزی جوانان تلاش کنیم .

مهشید شریفی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با تاکید به برگزاری وبینار کارگاههای آموزش آنلاین مشاوره پیش از ازدواج گفت:  مشاوره های پیش از ازدواج  بسیار جدی و مهم است و اگر دیر انجام شود منجر به آمار طلاق بسیار بالا خواهد شد.

سیامک خوش عقیده روانشناس بالینی هم پیشنهاد داد که با برگزاری کارگاههای آموزشی رایگان  مشاوره پیش از ازدواج در دانشگاهها جوانان را آگاه کنیم که ازدواج چیست ؟

وی آشتی دادن جامعه با دنیای روانشناسی را بسیار حایز اهمیت  ارزیابی کرد و گفت : متاسفانه در اکثر مواقع خانواده ها زمانی  به ما مراجعه می کنند که کار از کار گذشته است وی افزود:  باید در سطح پیشگیرانه حرکتی انجام دهیم تا این آسیبها کاهش پیدا کند .

دکتر مژده بقایی دیگرروانشناس  این نشست تخصصی  برگزاری وبینارهای  رایگان آموزش مهارتها و مشاوره های پیش از ازدواج را بسیار مهم دانست و گفت :  ما باید کار اساسی انجام دهیم و بیاییم روی کودکان و نوجوانان کار کنیم و برای آنها در فضای مجازی تولید محتوا کنیم .

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا