آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

ناکارآمدی مدیران استان گیلان در رفع بحران مالی باشگاه سپید رود رشت/ گام موثر شهردار رشت با همراهی شورا در لایحه دو فوریتی کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود

سپیدرود

اما سوال اینجاست چرا در هیچ مقطعی ،کسی فریاد رسی جدی برای باشگاه سپید رود رشت نبوده است؟! چرا این باشگاه محبوب و پرطرفدار گیلانی مورد بی مهری و کم توجهی مسئولین امر بوده و هرازگاهی جهت پر کردن رزومه خود به بهانه پیگیری مشکلات باشگاه، عکس های یادگاری به ثبت رسانده و نتیجه جلساتشان عبث و بیهوده بوده است؟!

چند سالی است که فوتبال استان گیلان با مشکلات عدیده مالی و ضعف شدید مدیریتی دست و پنجه نرم میکند ‌.تا جایی که این مشکلات بطور روز افزا بر عملکرد این تیم ها تاثیر سوء گذارده و فقدان اعتبار و حمایت مالی منظم و عدم حضور نیروهای دلسوز و دغدغه مند در سطوح مدیریتی و کارشناسی، باشگاهها را به قهقرا میبرد .

تیم فوتبال سپیدرود رشت نیز از این قاعده مستثنی نیست . این تیم که فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته اول کشور حضور داشت با قرارگرفتن در رتبه هفدهم جدول ۱۸ تیمی این مسابقات، به رقابت های لیگ دسته دوم کشور سقوط کرد.
مسلما مشکلات مالی و بدهی انباشته شده این باشگاه در طول دوران حیات تیم سپید رود بالاخص در سالهای گذشته در روند پیشرفت این باشگاه موثر بوده و نتایج نامطلوبی برای آن رقم زده است اما سوال اینجاست چرا در هیچ مقطعی ،کسی فریاد رسی جدی برای باشگاه سپید رود رشت نبوده است؟! چرا این باشگاه محبوب و پرطرفدار گیلانی مورد بی مهری و کم توجهی مسئولین امر بوده و هرازگاهی جهت پر کردن رزومه خود به بهانه پیگیری مشکلات باشگاه، عکس های یادگاری به ثبت رسانده و نتیجه جلساتشان عبث و بیهوده بوده است؟!
در خرداد ماه سال جاری جلسه ای با حضور ناصر حاج محمدی شهردار وقت و مدیر عامل باشگاه سپید رود جهت رفع مشکلات مالی این باشکاه تشکیل شد که در پایان ناصر حاج محمدی شهردار رشت هم با ارائه درخواست یک لایحه ۲ فوریتی به شورا برای تصویب کمک مالی دستورِ داده شده از سوی استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان موافقت کرد و مقرر شد در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر رشت این لایحه مطرح شود اما از پس این جلسات خبر خوشی برای باشگاه سپید رود رشت حاصل نشد و نتیجه آن تا به امروز ابتر ماند!

از سوی دیگر مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در شهریور ماه سال جاری در گفت و گویی اظهار داشت : در خصوص باشگاه سپید رود گیلان با همفکری و استفاده از همه ظرفیتها و همچنین با کمک و حمایت های مهندس فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت، مشکلات مالکیتی و مالی سپیدرود حل می شود و دست به دست هم خواهیم داد تا با یاری همدیگر مشکلات این تیم بیش از این نشود.
مریم بخشی که نماینده دولت در حوزه ورزش در استان گیلان می باشد حمایت از تیم ریشه دار سپیدرود را وظیفه اداره ورزش و جوانان گیلان دانست و بیان کرد:  تلاش خواهیم کرد تا با رفع مشکلات  تیمهای گیلانی این تیمها که از پشتوانه مناسب طرفداران نیز برخوردارند، با قدرت در رقابت های لیگ های کشور حضور یابند.

اما دیری نپائید که چندی پیش مهدی آقازاده مدیر عامل باشگاه سپید رود در گفتگویی با خبرنگار تسنیم خبر از تسویه ۲ میلیارد تومان از بدهی های قطعی باشگاه و باز شدن پنجره نقل و انتقالات و صدور کارت بازیکنان تیم سپید رود برای شرکت در فصل جدید را داد که در این راستا حمایت های یک نماینده شهر رشت و حضور فعال بخش خصوصی را موثر دانست تا همچنان جایگاه مدیر کل ورزش جوانان استان در بخش تامین اعتبارات لازم جهت حل مشکلات مالی باشگاه سپید رود مورد سوال و ابهام قرار گیرد؟!

اما با توجه به اینکه باشگاه سپیدرود رشت نه فقط یک تیم فوتبال که بخشی از هویت معنوی مردم رشت است و با خاطرات عمومی مردم این شهر گره خورده است با توجه به بدهی های انباشته شده این باشگاه در اتفاقی تازه و نگاهی دلسوزانه ،تصمیم جدی سید محمد احمدی شهردار رشت با همراهی شورای اسلامی این شهر می تواند التیامی بر زخم کهنه هواداران این تیم محبوب باشد . در همین راستا لایحه ای امروز به صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت فرستاده شد که در این لایحه بنا به درخواست مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپید رود جهت مساعدت مالی به این تیم گیلانی مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل منابع کمک به موسسات خصوصی کمک مالی صورت پذیرد تا شهرداری رشت بتواند در گامی موثر تنها فریادرس مطمئن برای این باشگاه ریشه دار گیلانی بوده و نشاط اجتماعی را به بدنه آن باز گرداند‌.

/انطباق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا