آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

رهبر معظم انقلاب: اصرار و عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد / تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی، کاملاً درست، عقلایی و قابل قبول است / اگر آن‌ها به تعهداتشان برگردند، ما هم برخواهیم گشت

برجام

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی، کاملاً تصمیم درست، عقلایی و قابل قبول است. از مدتی پیش تدریجاً بعضی از تعهدات را لغو کردند. اخیراً هم برخی از تعهدات دیگر را کنار گذاشتند. اگر چنانچه آن‌ها به تعهداتشان برگردند، ما هم برخواهیم گشت. من از ابتدا هم همین را گفتم. این اول کار انجام نگرفت، الان باید انجام بگیرد.

بخشی از سخنان ایشان در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالگرد واقعه ۱۹ دی به شرح زیر است:

* اما درباره برجام؛ نکته اول این است که ما هیچ اصرار و عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد. این مساله ما نیست. آنچه که مطالبه منطقی ما است، رفع تحریم‌هاست. تحریم‌ها باید برداشته شود. این حق غصب شده‌ی ملت ایران است. چه آمریکا و چه اروپا وظیفه دارند که حق ملت ایران را ادا کنند. اگر تحریم‌ها برداشته شد، برگشت آمریکا به برجام معنا می‌دهد. البته مساله خسارت‌ها هم است.

* بنده به مسئولان هم در قوه مجریه و هم در قوه مقننه گفته‌ام که در این زمینه‌ها با دقت و رعایت کامل ضوابط پیش بروند و عمل کنند.

* مطلب دوم اینکه تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی، کاملاً تصمیم درست، عقلایی و قابل قبول است. از مدتی پیش تدریجاً بعضی از تعهدات را لغو کردند. اخیراً هم برخی از تعهدات دیگر را کنار گذاشتند. اگر چنانچه آن‌ها به تعهداتشان برگردند، ما هم برخواهیم گشت. من از ابتدا هم همین را گفتم. این اول کار انجام نگرفت، الان باید انجام بگیرد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا