آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

پومپئو: یورش به کنگره غیر قابل قبول است؛ مجرمانی که مرتکب این شورش شدند، باید فورا محاکمه شوند

یورش

وزیر امور خارجه آمریکا، هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی.سی را “غیر قابل قبول” و “غیر قابل تحمل” توصیف کرد و گفت مجرمانی که در این اقدام شرکت داشتند با عدالت روبرو خواهند شد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: یورش به کنگره غیر قابل قبول است. بی قانونی و غارت… در اینجا یا جای دیگری در جهان، همواره غیر قابل قبول است. من به نقاط بسیاری در جهان سفر کرده ام و همواره حامی حق مردم برای اعتراضات مسالمت آمیز برای باورها و مساله هایشان بوده ام.

پامپئو تاکید کرد: اما خشونت و به خطر انداختن جان دیگران از جمله کسانی که وظیفه حفظ امنیت ما را بر عهده دارند، در داخل و خارج غیر قابل تحمل است. باید فورا مجرمانی که مرتکب این شورش شدند، به پای میز محاکمه آورد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه “آمریکا بهتر از آن چیزی است که امروز دیدیم” گفت او “دموکراسی دست اول را در بهترین حالت خود” دیده است.

هرج و مرج هواداران ترامپ بعد از سخنرانی جنجالی او در واشنگتن دی.سی و تاکید دوباره او بر وقوع تقلب، به سرقت رفتن انتخابات و امتناع از پذیرش شکست انتخاباتی مقابل جو بایدن به راه افتاد. طرفداران ترامپ با یورش به سمت ساختمان کنگره که در حال بررسی آرای الکترال برای تایید پیروزی بایدن بود، کارشکنی کردند. براساس گزارشها، تاکنون ده ها افسر پلیس زخمی شده و حداقل چهار تن کشته شدند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا