آخرین خبرهااستان هاتیتر اول

بلوار ۸ دی و آرامگاه دکتر حشمت در دهه فجر افتتاح می شود

شهردار رشت خبر داد؛

​تدبیرشرق/احمدی در جلسه شورای شهر رشت از افزایش درآمد شهرداری طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: برخی از پروژه های عمرانی شهرداری طی یک ماه آینده افتتاح می شود.

«سید محمد احمدی» در جلسه شورای شهر رشت که ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۷ دی) برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد دو ماهه خود پرداخت.

شهردار رشت با اشاره به درآمد ۱۱۳ میلیارد تومانی شهرداری طی دو ماهه آبان و آذر امسال اظهار کرد: اگرچه این درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۷۵ درصدی برخوردار بوده اما حدود ۶ درصد از تحقق بودجه عقب هستیم.

وی با برشمردن پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری، ساماندهی لندفیل سراوان را از مهمترین پروژه‌های شهرداری دانست و گفت: برای لندفیل سراوان، مهمترین اقدام، اورهال کارخانه کود آلی و افزایش ظرفیت آن است که هم اکنون در دست اجراست.

احمدی افزود: علاوه بر این، در راستای احداث کارخانه زباله سوز، هم اکنون ۲۰ تریلی از تجهیزات این کارخانه در رشت آماده تخلیه و نصب است.

شهردار به پروژه جمع آوری آب‌های سطحی هم اشاره کرد و گفت: طی دو ماه گذشته، این پروژه ۲۵ درصد پیشرفت عملیات اجرایی داشته که در مجموع شاهد پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای کل پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی رشت هستیم.

احمدی با بیان اینکه محوطه‌سازی تالاب عینک شهر ۳۰ درصد پیشرفت داشته است اظهار کرد: طی تفاهمنامه‌ای که با شرکت آب منطقه‌ای در حال انعقاد هستیم قرار بر این است که طبق قیمت کارشناسی، پهنه ۲۲ هکتاری تالاب را به مدت ۱۰ سال مجددا اجاره کنیم که مطمئنا برای آن پروژه‌های مهمی تعریف خواهیم کرد.

وی همچنین از افتتاح آرامگاه دکتر حشمت و محوطه‌سازی و آرام‌سازی آرامگاه میرزاکوچک خان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با افتتاح این آرامگاه‌ها و اهمیت دادن به آرامگاه میرزاکوچک خان، دغدغه بسیاری از اهالی فرهنگ رفع می‌شود.

با تمدید اجاره‌ی پارک لاکان، سرانه‌ی فضای سبز به ۹ متر می‌رسد

شهردار بازگشایی بلوار ۸ دی در دهه فجر را یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری برشمرد و گفت: بازگشایی این مسیر تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تملک یک ملک دیگر، پیش بینی می‌کنیم در دهه فجر این مسیر بازگشایی شود.

احمدی یکی دیگر از توافق‌های شهرداری را با اداره کل منابع طبیعی درباره پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان عنوان و بیان کرد: طبق توافق‌های اولیه، اجاره پارک به مدت ۱۵ سال دیگر تمدید خواهد شد تا با آماده‌سازی زیرساخت‌های پارک، حضور مردم به زودی در پارک لاکان محقق شود و سرانه فضای سبز شهری رشت از کمتر از دو متر به ۹ متر برسد.

به گفته وی، با اتمام عملیات باقیمانده، آبنمای موزیکال بوستان ملت تا پایان سال راه اندازی می‌شود و ظرف ۱۰ روز آینده، سامانه مدیریت و کنترل پروژه‌های شهرداری هم آماده‌سازی خواهد شد.

دو تقاطع غیرهمسطح در رشت احداث می‌شود

شهردار به تداوم رایزنی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای ساماندهی رودخانه‌های رشت اشاره کرد و ادامه داد: با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای دو تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) و میدان نیروی دریایی در حال انعقاد قرارداد هستیم که برآورد هزینه این پروژه ها، ۱۷۰ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر درآمدزایی در مناطق مختلف شهرداری گفت: تلاش ما اینست که تفکر قالب بر شهرداری، تفکر درآمدزایی باشد و سازمان‌های شهرداری موظف هستند با بهبود ارائه خدمات خود به شهروندان، در صدد تدوین برنامه برای افزایش درآمدزایی در بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ باشند.

احمدی افزود: پروژه‌های متعددی در شهرداری در حوزه‌های مختلف در دست اجرا است که همگی نیازمند پیگیری و استمرار تلاش و توجه هستند و طی دو ماه گذشته تلاش بر این بوده که روند اقدامات، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا