آخرین خبرهااستان ها

خدمات و نقش قشر کارگر در رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی یک جامعه بسیار مهم است

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان؛

تدبیرشرق/سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت: امروزه صنعتی شدن یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای توسعه همه­جانبه و ایجاد توازن بین کشورهای درحال توسعه محسوب می‌شود و از آنجایی که برای بسیاری از شهرهای ایران رشد شهرنشینی همراه با رشد صنعتی بوده است احداث صنایع در قالب مجتمع‌ها و شهرک‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین مؤلفه­ها برای توسعه پایدار شهرها به شمار می­رود.

وی در ادامه بیان داشت: نیروی انسانی ماهر سرمایه هر کشوری بوده و در این بین کارگران به عنوان بازوی توسعه ای واحدهای تولیدی و صنعتی نقش مهمی در تحقق شعار سال که با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است، دارند.

سعیدی کیا در ادامه افزود: خدمات و نقش قشر کارگر در رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی یک جامعه بسیار مهم است، چراکه با توجه به اهمیت جایگاه کارگران در عرصه اقتصاد و تولید، این قشر می‌توانند نقش بسزایی در تحقق اهداف جهش تولید داشته باشند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در این دیدار گفت: دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند که با فشارهای اقتصادی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، موجبات تعطیلی دومینووار واحدهای صنعتی و بیکاری هزاران کارگر را فراهم کنند ولی صنعتگران با تلاش و همت اجازه ندادند که این توطئه محقق شود.

وی افزود: یکی از مهمترین سیاست‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان ، حفظ وضعیت اشتغال موجود در جامعه است که با همکاری صاحبان صنایع و ایجاد و راه اندازی واحدهای جدید ، این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

حسن ایزدی دبیر اجرائی خانه کارگر گیلان گفت: در کشورهای توسعه یافته با استفاده بهتر از اندیشه و بازوی هنرمند کارگران و نیروهای انسانی زمینه پیشرفت و رونق دو چندان یک واحد تولیدی فراهم می شود و باید در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نامگذاری شده است در این مسیر گام برداشت و از پتانسیل کارگران بیش از پیش استفاده کرد.

وی افزود: چرخ سازندگی و بالندگی با دست های پر توان این کارگران که به عنوان نیروی کار خلاق و به تعبیر مقام معظم رهبری سربازان اقتصاد مقاومتی هستند، محقق می شود و در این بین نقش کارگر به‌عنوان محرک و راهبر تولید در تحقق جهش تولید کلیدی است.

ایزدی گفت: با اینکه این جمعیت بزرگ همواره با چالش‌های بسیاری از جمله افزایش ناچیز دستمزد، پرداخت دیرهنگام حقوق و نداشتن امنیت شغلی رو به رو هستند ولی می توانند بازوی حرکت و توسعه واحد تولیدی و صنعتی باشند و در تحقق جهش تولید نقش ویژه ای ایفا کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا