آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

فرماندار انزلی: وضعیت انزلی زرد است/ آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی و مهدهای کودک

وضعیت انزلی

فرماندار انزلی با اشاره به وضعیت زرد کرونایی این شهرستان، گفت: تالارهای پذیرایی و مهدهای کودک می توانند به صورت محدود و با رعایت دستور العمل های فعالیت کنند.

به گزارش تدبیرشرق، اسماعیل میر غضنفری ظهر یکشنبه در جلسه ستاد کرونا بندرانزلی، اظهار کرد: طبق اعلام رسمی بندرانزلی در وضعیت زرد قرار دارد که این موضوع با همراهی و همکاری مردم در اجرای مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده صورت گرفته است.

وی به شکننده بودن این وضعیت در صورت عدم رعایت شهروندان اشاره کرد و افزود: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک از سوی ارباب رجوع از مهم‌ترین دلایل انتقال ویروس کرونا در انزلی است

میر غضنفری با بیان اینکه نصب و برداشتن بنرهای تبلیغاتی در گسترش ویروس کرونا تأثیر دارد خواستار جلوگیری از نصب بنر توسط شهرداری شد و عنوان کرد: در همه دانشگاه‌ها آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و در حوزه دانش آموزی نیز راهکارهایی اندیشیده شده تا در فضایی به دور از تجمع آزمون‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه تالارها با رعایت شرایط، محدودیت و نظارت می‌توانند فعالیت داشته باشند، ادامه داد: به دلیل شرایط خاص و شاغل بودن، برخی از والدین ناچار هستند فرزندان خود را به مهد کودک بسپارند و در این راستا مصوب شد مهدکودک‌ها به صورت محدود و با یک سوم ظرفیت، با نظارت و رعایت چارچوب‌ها و با انجام تست‌های اولیه فعالیت خود را از سر بگیرند.

فرماندار انزلی درباره ادامه اعمال محدودیت ترددهای شبانه نیز گفت: به عقیده کارشناسان دورهمی های شبانه خانوادگی می‌تواند یکی از جدی ترین کانون‌های آلودگی باشد و بر این اساس این محدودیت حتی در شهرهای زرد نیز اعمال می‌شود.

میرغضنفری افزود: باید یاد بگیریم با پذیرفتن و رعایت چارچوب‌ها با این ویروس زندگی کنیم و نمی‌توانیم کسب و کار را تعطیل کنیم.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا