آخرین خبرهااستان ها

عملکرد شهردار رشت را مثبت ارزیابی می‌کنم | در دوران حاج محمدی شهرداری دچار روزمرگی بود

فرهام زاهد مطرح کرد:

تدبیرشرق/فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد عملکرد مدیریت شهری گفت: بنده بارها در صحن شورا به علت عملکرد ضعیف شورای پنجم که دستاورد خاصی برای شهروندان نداشته است از مردم عذرخواهی کردم زیرا معتقدم وظیفه هر مسئولی این است که وقتی می‌داند در حوزه‌ای سبب ناکارآمدی شده باید عذرخواهی کند و این کمترین کاری است که باید انجام دهد.

زاهد با اشاره به انتخاب شهرداران متعدد توسط شورای پنجم رشت گفت: سیدمحمد احمدی به مدت ۲ است که به عنوان شهردار رشت انتخاب و مشغول کار شده و ارزیابی عملکرد شهردار در حال حاضر زود است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه آقای احمدی را فردی اجرایی و ستادی می‌دانم، تصریح کرد: ایشان تجربه ستادی و اجرایی را در کارنامه خود دارد و امتیازی که ایشان دارند رشتی بودنشان است و چون فرماندار رشت و مدتی نیز معاون استاندار بودند با مشکلات و معضلات مدیریت شهری از لحاظ بروکراتیک آشنا هستند و هم اینکه از اصحاب قدرت و افرادی که در پیشبرد کارها تاثیر دارند شناخت کافی و لازم را دارند.

وی با اشاره به اینکه از همان روزهای اول شورای پنجم به ما توصیه می‌کردند که شهردار بومی باشد، گفت: به نظر همه آن‌ها احترام میگذارم اما اگر هنوز از آقای نصرتی دفاع می‌کنم زیرا ایشان فردی آرام، با تجربه و مسلط به قوانین و ادارات دیدم و در رشت مشغول انجام کارهای زیربنایی بود که متاسفانه نشد، نخواستیم یا نگذاشتند محیط آرامی برای ایشان فراهم شود.

زاهد ادامه داد: البته با این حرف که می‌گویند آقای نصرتی ما را گذاشت و رفت اصلا موافق نیستم و گفتن این حرف را فرار رو به جلوی شورا می‌دانم. زیرا شورا اگر با همدلی و پشتکار بیشتر از برنامه‌های نصرتی حمایت می کرد سرعت اجرای برنامه‌های آقای نصرتی بیشتر می‌شد و هم اینکه این همه سال از عمر شورا صرف دعوا و جدال در انتخاب شهردار نمی‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات شهرداری مشکلاتی نیست که در دوره شورای پنجم به وجود آمده باشد به دیارمیرزا گفت: معضلی مثل کارخانه کمپوست، پسماند، زباله سوز، رودخانه‌ها، جمع آوری آبهای سطحی و تامین منابع مالی برای بازگشایی مسیرها و…اینها چیزهایی نیست که انتظار داشته باشیم آقای احمدی در دو ماه آمدنش به شهرداری حل کند.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: برای پیشبرد برنامه، طرح‌ها و پروژه‌های شهری نیاز به همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرای و ستادی شامل استانداری فرمانداری، دستگاه قضا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم.

در دوران حاج محمدی شهرداری دچار روزمرگی بود

زاهد با این بیان که ناصر حاج محمدی شهردار سابق رشت اگرچه شرایط مساعدی برای کار کردن داشت اما کاری برای رشت نکرد، گفت: حاج محمدی همراهی شورا را داشت اما عملا شهردار و شهرداری دچار همان بلای روزمرگی، یعنی درآمد، پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار شده بودند.

وی با بیان اینکه همه معتقد بودیم که راه نجات شهر رشت انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی به واحد سرمایه‌گذاری شهر رشت است، افزود: در دوران شورای پنجم مدیریت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در اختیار فردی بود که همزمان مدیر یکی از مناطق شهرداری نیز بود و همین باعث کاهش راندمان سرمایه‌گذاری می شود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه در حال حاضر بهتر است به جای نمره دادن به عملکرد شهردار به ایشان زمان تنفس و بازنگری بدهیم، گفت: با مشکلات و مواردی که وجود دارد، شهردار رشت نیاز به فرصتی برای بازنگری در بخش‌های مدیریتی دارد، البته نمی‌خواهم این شعار را بدهم که در عزل و نصب‌ها دخالتی صورت نمی‎گیرد که اصلا این طور نیست و همه اعضای شورا در این امر دخالت یا پیشنهاد می‌کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه عملکرد شهردار رشت را تاکنون مثبت ارزیابی می‌کنم  به دیارمیرزا گفت: اما نظر کلی برای بررسی عملکرد ایشان نیاز به زمان بیشتری داریم.

زاهد با تاکید بر اینکه شهرداری در حال حاضر به آرامش و ثبات مدیریتی رسیده است، افزود: تا یک ماه دیگر‌ پستهای مدیریتی در شهرداری به طور کامل تثبیت می‌شود اما این به آن معنا نیست که تغییر و تحول در بخشهای مدیریتی صورت نمیگیرد زیرا ملاک‌های ارزیابی افراد انتخاب شده، یعنی کارآیی، وفاداری و پویایی در دستر کار شهردار قرار دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه به طور کل عملکرد شهردار رشت را مثبت ارزیابی می‌کنم گفت: احمدی در زمینه بازدیدهای سرزده، ارتباط با نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بسیار فعال و پویا است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا