آخرین خبرها

اولین پیوند کبد با موفقیت در گیلان انجام شد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک بیان کرد: اولین عمل پیوند کبد در شمال ایران به همت تیم جراحی دانشگاه علوم پزشکی استان بر روی بیمار 34 ساله ای که از بیماری سیروز کبدی رنج می برد، با موفقیت در بیمارستان رازی رشت انجام شد.
وی اظهار داشت: این اقدام در راستای برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و حرکت در مرزهای دانش انجام شده و می تواند نویدبخش تحقق برنامه های ارزشمند دیگر در حوزه سلامت این استان باشد.
یوسف زاده چابک انجام نخستین پیوند کبد در گیلان را نتیجه سال ها تجربه دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان و خاطرنشان کرد: انجام عمل پیوند کبد فرایندی بسیار پیچیده است و در بسیاری از استان ها انجام پیوند کبد امکان پذیر نیست.
وی اضافه کرد: عمل پیوند کبد در استان گیلان با همکاری مرکز پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز که بزرگترین مرکز پیوند کبد در جهان است و با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات لازم ، انجام گرفت.
یوسف زاده چابک تصریح کرد: در این عمل افرادی متشکل از کادر پزشکی، بیهوشی، پرستاری و ICU، برای آموزش به شیراز اعزام شدند و در نتیجه این کار تیمی و برنامه ریزی شده، امروز شاهد انجام موفقیت آمیز پیوند کبد در استان هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار امیدواری کرد که بزودی شاهد پیوند مغز استخوان، پیوندهای سلول تراپی و پیوند قلب و ریه در استان باشیم.
علاوه بر پیوند کبد، پیوند کلیه نیز در بیمارستان رازی رشت انجام می شود.
در زمان حاضر 25 بیمارستان دولتی و هشت بیمارستان خصوصی در استان گیلان فعال است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا