آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

گفتار درمانی با تاکتیک فرار رو به جلو؛ مدیرکل مدیریت بحران یا ایجاد بحران در گیلان؟! مسئله این است!

بحرانظاهراً مدیرکل مدیریت بحران گیلان در هنگام بحران در ابتدا مسئولیت ایجاد بحران و فرار رو به جلو و انداختن توپ در زمین دیگران را در دستور کار خود قرار داده است تا خود قربانی سوء مدیریت در زمان بروز بحران نشده و بتواند چند صباحی بیشتر میز بحران زده خود را حفظ نماید!

به گزارش تدبیرشرق، سالیان متمادی در استان گیلان فصل سرما و بارش برف سنگین به یک معضل برای مدیران وقت استان تبدیل شده است.
سوء مدیریت و عدم امکانات کافی در جهت مواجه با نزول این نعمت الهی گاهاً به یک نغمت برای مردم بدل شده است.
با توجه به تجربه برف سنگین سال ۸۳ و به طبع آن سالهای ۹۴ و ۹۶ شهرستان رشت بعنوان مرکز استان در وضعیت کاملا بحرانی قرار گرفت که موجب شد تا رشتوندان چندین هفته در این وضعیت گرفتار شوند.
مهمترین مقوله مدیریت بحران ناشی از نزول این رحمت الهی در طول سالیان گذشته که مسئولان ادوار آن را عنوان کرده اند کمبود ماشین آلات برای برف روبی بوده است.
در طول ۱۵سال اخیر که همگان دانستند استان گیلان نیز باید همانند استانهای سردسیر به تجهیزات و ماشین آلات مجهز شوند به چه اندازه در این راستا تلاش کرده و توانستند این خلاء را در استان برطرف نمایند؟!
شاید این سوال را ابتدا باید از نمایندگان ادوار گیلان پرسید که در این زمینه برای حوزه های انتخابیه خود چه کرده اند؟!
در همین راستا شهرداری رشت نیز بعنوان یک نهاد خدمات رسان در نوک پیکان قرار دارد.
در طول سالیان گذشته شهرداری رشت به دلیل کمبود ماشین آلات و بعضاً سوء مدیریت همیشه ایام در بحران برف بحران زده بوده است.
با توجه به هشدارهای مکرر هواشناسی در پاییز امسال مبنی بر اینکه زمستانی سخت برای گیلان در پیش است و بارش برف در شب گذشته نشان داد که باید تمامی مسئولان و مخصوصاً مدیران شهری آمادگی مواجه با بحران برف را داشته باشند.
حضور میدانی شهردار رشت در شب برفی و فرماندهی مستقیم عملیات در نیمه های شب که میتوان آن را بعنوان یک مانور برای آمادگی با مدیریت بحران در مجموعه مدیریت شهری نامید، این نوید را به رشتوندان می دهد که با توجه به  تجارب متعدد سید محمد احمدی در عرصه های مختلف مدیریتی در صورت بروز بحران در هفته های پیش رو  مسئله سوء مدیریت وجود نداشته باشد و شهردار رشت باید تمام تمرکز خود را در جهت ساماندهی و بکارگیری ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی و نیروی انسای بکار بندد تا در این کمبود امکانات فاحش شهرداری بتواند این کشتی به گل نشسته را به ساحل آرامش پس از بحران برساند.
نکته قابل توجه موضوع بحران در ماه های اخیر واکنش های عجیب مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان است که به تازگی در این سمت گمارده شده است و اولین مواجه وی با بحران نیز سیل شهرستان تالش بود.
وی که در جلسه شورای اداری تالش با تندخویی توپ را در زمین نماینده و دیگران انداخت، واکنش مخاطبانش را در این جلسه رسمی به دنبال داشته و موجب ایجاد تنش و انشقاق بین مدیران در اوج مشکلات مردم سیل زده این شهرستان شد!
ظاهراً مدیرکل مدیریت بحران گیلان در هنگام بحران در ابتدا مسئولیت ایجاد بحران و فرار رو به جلو و انداختن توپ در زمین دیگران را در دستور کار خود قرار داده است تا خود قربانی سوء مدیریت در زمان بروز بحران نشده و بتواند چند صباحی بیشتر میز بحران زده خود را حفظ نماید!
البته میتوان چند اصلاح عامیانه برای این واکنش های مدیرکل مدیریت بحران گیلان در مواجه با بحران را نام برد که از جمله آنها 《کی بود کی بود من نبودم و دست پیش بگیر تا پس نمونی است!》
در روز گذشته نیز در پی بارش کمی برف در برخی مناطق رشت این مدیرکل شیک پوش! باز وارد میدان شده و توپخانه خود را به سمت شهرداری و شورای شهر رشت نشانه رفته است که تمامی قصورهای ایجاد بحران ناشی از برف در هفته ها و ماه های پیش رو با شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت خواهد بود و با فرار رو به جلو و با زبان بی زبانی عنوان میدارد که یعنی بنده از پیش هیچگونه قصوری  دراین زمینه نخواهم داشت!
حال باید از مدیرکل مدیریت بحران گیلان پرسید که آیا توپ را به زمین دیگری انداختن نیز جز شرح وظایف سازمانی شما است؟!
پاسخگویی شهرداری و شورای شهر به جای خود که مکلف به مدیریت صحیح شهر و پاسخگویی به موقع به افکار عمومی هستند، اما وظیفه شما بعنوان مدیرکل مدیریت بحران یک استان چیست؟!
آیا شهر رشت جز محدوده مدیریتی شما که یک عنوان استانی دارید نیست؟!
آیا در شب گذشته که شهرداررشت به همراه فرماندار این شهرستان و تمامی مدیران و پرسنل زحمتکش شهرداری با حالت آماده باش تا سحر در خیابانهای رشت حضور داشته و از نزدیک در حال رصد و مدیریت اوضاع بودند شما در خواب ناز بسر می بردید؟!
چرا مردم در هیچکدام از عکس ها حضور مدیرکل مدیریت بحران را در وسط میدان ندیدند و فقط وی را با کت شلوار اتوکشیده در اتاق خود و مصاحبه های طلبکارانه مشاهده میکنند؟!
اولین شخصی که باید در زمان بروز بحران در استان مورد خطاب قرار گیرد در راس شخص مدیرکل مدیریت بحران است و سپس سایر مدیران که این مهم از چشمان تیز بین رسانه ها بعنوان مطالبه گران حقیقی احقاق حقوق مردم پنهان نخواهد ماند.
منتظر پاسخ های مدیرکل مدیریت بحران استان خواهیم ماند که قطعاً برای همگان شنیدنی خواهد بود…

کی بود کی بود من نبودم…
دست پیش گرفتن تا پس نماندن…
فرار رو به جلو…
انداختن توپ در زمین دیگران…

/ندای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا