استان هااسلایدرفوری

یک هفته پس از عزل شهردار رشت؛ اعضای شورای رشت خواستار حفظ آرامش در بدنه شهرداری شدند

شورای شهر رشت

به گزارش تدبیرشرق ، در یکصد و نود و سومین جلسه شورای رشت که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، رئیس شورا به سرپرست جدید شهرداری این شهر توصیه کرد که پرداخت حقوق پاکبانان و مطالبات پیمانکار لندفیل سراوان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

در هفته گذشته که شهردار رشت عزل شد، شورای این شهر فرارمز جمشیدپور را به عنوان سرپرست شهرداری تعیین کرد. حال با گذشت تقریبا یک هفته از این انتصاب، مسعود کاظمی با بیان اینکه پرداخت حقوق پاکبانان که بارها از سوی شهرداری با تعویق پرداخت به شرکت های پیمانکار، به تعویق چندین ماه رسیده، گفت: پاکبانان در سخت ترین شرایط آب و هوایی در طول سال شهر را رفت و روب می کنند و شایسته نیست که حق الزحمه آنان با تاخیرهای چندماهه پرداخت شود.

رئیس شورا همچنین نسبت به تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکار لندفیل سراوان نیز هشدار داد و افزود: با گرم شدن هوا مطمئنا بوی نامطبوع زباله ها ساکنان منطقه سراوان را دچار ناراحتی و بیماری کرده و در نتیجه شرایط را برای ایجاد تنش های اجتماعی مهیا می کند لذا باید با پرداخت مطالبات پیمانکار مانع از وقوع چنین تنش هایی باشیم.

در ادامه، عضو شورا با اشاره به چند پروژه عمرانی نیمه کاره در سطح شهر اظهار کرد: سرپرست جدید شهرداری تلاش کند که پروژه های نیمه کاره را به اتمام برساند و تا اتمام آن ها از آغاز پروژه جدید خودداری کند.

مظفر نیکومنش افزود: پرداخت به موقع حقوق، بیمه و معوقات کارکنان شهرداری در اولویت سرپرست جدید شهرداری قرار گیرد و برای جلوگیری از ایجاد ناارامی در بدنه شهرداری، جابجایی مدیران شهرداری صورت نگیرد.

وی به مشخص نبودن ضرورت اجرای پروژه ساماندهی آرامستان های رشت بدون مجوز شورا نیز اشاره کرد و گفت: باید تحقیق و تفحص درباره اجرای این قرارداد که به اصرار آغاز شده و مجوز شورا برای آن اخذ نشده است، صورت گیرد.

لایحه تمدید اجاره پایگاه های سی ان جی تصویب شد

در ادامه این جلسه، لایحه تمدید قرارداد واگذاری پنج جایگاه سی. ان. جی شهر رشت به صورت ترک تشریفات به صورت دو فوریت مطرح شد که محل بحث اعضا قرار گرفت. در رای گیری برای دو فوریت آن، عضو شورا با اشاره به بندهای قرارداد فوق اظهار کرد: در متن لایحه زمان اتمام قرارداد با پیمانکار مذکور مطرح نشده و از سوی دیگر بندهای قرارداد در گذشته تدوین شده و عملا هیچ آگاهی از آن در اختیار اعضا گذاشته نشده است.

عباس صابر با ارائه پیشنهادی مبنی بر افزایش قدرالسهم شهرداری رشت از ۵۰ درصد به ۶۰ درصد افزود: باید پیش از فرارسیدن پایان قرارداد، شهرداری با ارائه لایحه ای دیگر فرصت بررسی بیشتر نسبت به این قرارداد را به شورا و کمیسیون های تخصصی می داد.

رئیس شورا با اعلام اینکه رئیس سازمان حمل و نقل و امور بار و مسافر شهرداری رشت برای توضیح درباره این قرارداد به شورا فراخوانده شده است از آرش امیرلو درباره این لایحه توضیح خواست.

وی در این باره گفت: پیمانکار مربوطه طی سه سال گذشته عملکرد مثبتی از خود نشان داده و علاوه بر اینکه توانسته قدرالسهم شهرداری را در این سه سال پرداخت کند بلکه توانسته جایگاه های سی. ان. جی مربوطه را برای تاکسیداران و سایر شهروندان با ارائه خدمات مطلوب مدیریت کند.

امیرلو همچنین تمدید قرارداد فوق به جای اجرای مزایده مجدد برای واگذاری را از لحاظ هزینه ها به نفع شهرداری دانست.

اسماعیل حاجی پور نیز در دفاع از این لایحه تصریح کرد: عملکرد شرکت طرف قرارداد مطلوب بوده و رضایت شهرداری و شهروندان را جلب کرده است لذا می تواند مجددا مورد اطمینان شهرداری برای تمدید قرارداد قرار گیرد.

در نهایت، با رای اعضا دو فوریت این لایحه مورد تایید اعضا قرار گرفت اما برای تصویب لایحه فوق، بین اعضای شورا بحث های تندی درگرفت.

رئیس شورا در باره این لایحه با اشاره به مشکلات چند سال پیش تاکسیداران و جایگاه های سی ان جی توضیح داد: صف های طولانی برای قطعی گاز، قدیمی و مستهلک بودن نازل ها و پمپ ها و چالش های متعددی که شهرداری با آن مواجه بود با ورود شرکت طرف قرارداد کنونی حل شده است.

کاظمی گفت: عملکرد این شرکت مورد تائید شهرداری است و باید نسبت به کارشناسی همکاران شهرداری احترام گذاشت.

اما در عین حال، مخالفان این لایحه خواستار ارائه مدل های تنظیم قرارداد و همینظور شفاف سازی بیشتر درباره قرارداد فوق شدند. نیکومنش در این باره گفت: نمی توان بدون داشتن اطلاعات قرارداد، نسبت به چنین قراردادی تصمیم گیری کرد.

صابر نیز با ارائه پیشنهاد افزایش قدرالسهم شهرداری خواستار مطالعه بیشتر بندهای قرارداد شد و اعلام کرد هیئت رئیسه شورا باید پاسخگو باشد که چطور یک لایحه دوفوریتی یک ماه پس از ارائه شهرداری، به صحن شورا اعلام وصول نشده است. در مقابل، رئیس شورا با ارائه پیشنهاد افزایش قدرالسهم شهرداری تا ۵۵ درصد تلاش کرد که نظر اعضا را جلب کند که در مقابل این پیشنهادات، برخی از اعضا تذکر داده و خواستار رای گیری درباره اصل لایحه با ۵۰ درصد قدرالسهم شهرداری شدند. از نظر این اعضا، ارائه پیشنهاد جدید بعد از جلب رای دو فوریت، هیچ وجهه قانونی نداشت.

بدین ترتیب با رای گیری درباره اصل لایحه، لایحه تمدید قرارداد اجاره پنج جایگاه سی ان جی در دولت آباد، نخودچر، گیل، لاکان و تازه آباد با کسب هشت رای اعضا، مصوب شد.

همچنین در جلسه فوق، از پاکبان منطقه یک شهرداری رشت به دلیل بازگرداندن یک قطعه طلایی به صاحب آن که حین رفت و روب در کف خیابان پیدا کرده بود، تقدیر به عمل آمد.

/خبرگزاری مهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا