آخرین خبرها

آغاز سمپاشی علیه انگل های خارجی دام در روستاهای شهرستان صومعه سرا

مهدی بهروزی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اکیپ سمپاشی شبکه دامپزشکی شهرستان توانسته در اجرای اولیه این طرح در روستاهای میانبر ، پیرسرا ، گوراب تولم با مقدار 20لیتر سم بیش از 280 راس دام و حدود 11هزار متر مربع جایگاه دام را سمپاشی نماید .
وی خاطرنشان کرد : جمعیت دامی شهرستان صومعه سرا بالغ بر 30 هزار راس دام سنگین و سه هزار و 500 راس دام سبک است که اکثریت این دام ها بومی بوده و به روش سنتی نگهداری می شوند.
بهروزی در خصوص هدف از اجرای این طرح تصریح کرد : باتوجه به افزایش جمعیت کنه ها و انگل های خارجی بدن دام ها در فصل گرما اجرای این طرح ، موجب کاهش خطر انتشار بیماری های منتقله از حشرات و کنه ها و همچنین بهبود سطح بهداشت دام و افزایش بهره وری در صنعت دامپروری می شود .
وی با اشاره به اینکه دامداری های روستایی در اولویت اجرای این طرح قرار دارند افزود : در صورت برخورداری شبکه دامپزشکی از محل تبصره های بودجه شهرستان صومعه سرا امکان پوشش حداکثری روستاهای این طرح فراهم خواهد شد .
بهروزی خاطرنشان کرد : همچنین با همگاهنگی شهرداری های سه شهر صومعه سرا و تولمشهر و گوراب زرمیخ بازارهای دام و جایگاه آن بصورت هفتگی سمپاشی می شود .
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه علایمی از تب کریمه کنگو در جمعیت دامی شهرستان مشاهده نشده است از همشهریان خواست: از خرید گوشت و فرآورده خام دامی بدون مهر کشتارگاه خودداری و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و زیر نظر دامپزشکی تهیه کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع است.
خبرنگار: فرزاد حسن پور ** انتشاردهنده: بابایی
7292 / 6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا