آخرین خبرهااستان ها

حمایت دستگاه قضا از طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیر عمد با خرید کتاب

تدبیرشرق/احمد آقایی صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های استان گیلان با اشاره به اهمیت ترویج کتاب‌خوانی در جامعه و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: فکر و اندیشه بشری به‌وسیله قلم راه خود را پیموده و دانایی را به دیگر انسان‌ها هدیه داده است.

وی با قدردانی از نقش ارزشمند متصدیان حوزه فرهنگ خصوصاً کتاب و کتاب‌خوانی در استان گفت: استمرار فعالیت‌های فرهنگی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی بخصوص در بین کودکان، نوجوانان و جوانان  بسیار مهم و دارای تأثیرات مطلوب در جامعه است لذا سازمان قضایی به‌طورجدی از برنامه‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان حمایت خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان با استقبال از  پیشنهاد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیر عمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه‌ها بیان کرد: از این ایده خلاقانه به‌طورجدی  استقبال کرده و آماده‌سازی زیرساخت‌های و بسترهای قانونی آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

حمایت فرهنگی دستگاه قضا قابل‌تحسین است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان اظهار کرد: حمایت‌های قضایی از اقدامات و فعالیت‌های مجموعه کتابخانه‌ها مایه امیدواری و دلگرمی اهالی فرهنگ و ادب استان خواهد بود.

پریسا کرمی با ارائه گزارشی از اقدامات این مجموعه در حوزه‌های اجتماعی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع با موضوع کودکان کار و خیابانی، سواد رسانه، سواد مالی، مهارت‌های مطالعه، فرزند پروری و آسیب‌های اجتماعی در کتابخانه‌ها به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در راستای فعالیت‌های فرهنگی است.

وی اجرای طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیر عمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه را دارای برکات و فواید فراوان برای جامعه دانست و افزود:  موافقت سازمان قضایی استان با این طرح  اقدامی قابل‌تقدیری است چراکه حمایت دستگاه قضایی استان از این طرح  مایه برکت برای استان خواهد بود.

به گزارش فارس، طرح ابتکاری جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیر عمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه‌ها چندی پیش و برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان مطرح و با استقبال سازمان قضایی استان گیلان مواجه شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا