آخرین خبرهاسیاسیملی

روحانی: شرایط تهران نارنجی است اما لب مرز هستیم / ۷ شهرستان وضعیت فوق قرمز دارند / تعداد مناطق قرمز از ۱۶۰ به ۶۴ کاهش یافته

تدبیرشرق/رییس جمهور گفت: ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰ نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در این مدت ۴۲۰ مصوبه داشته‌ایم و به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم، گفت: تاکنون ۸۵ درصد مصوبات ما عملیاتی شده است.

وی افزود: کار بسیار خوبی در این مدت محدودیت‌ها انجام شده که آثار مثبتی داشته است و همه این‌ها با همکاری مردم به وجود می‌آید. تا زمانی که مردم به مسری بودن این بیماری واقف باشند و به پروتکل‌ها عمل کنند، وضعیت بهتر می‌شود.

روحانی تأکید کرد: البته هر کجا وضعیت قرمز باشد ما محدودیت‌ها را اجرایی و اعمال می‌کنیم. ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰ نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.

او گفت: هرجا وضعیت قرمز، نارنجی و یا زرد باشد دوباره طبق پروتکل‌ها عمل می‌کنیم، محدودیت‌ها آثار مثبتی داشته و ادامه این روند در سایه ماسک زدن، عدم تجمع و تردد امکان‌پذیر است. حتی اگر واکسن مطمئن هم در اختیار ما قرار بگیرد، مردم همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند؛ به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش پیدا کند و می‌دانیم که هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد اثربخش نیست.

روحانی گفت: به‌زودی به ۱۰۰ هزار آزمایش کرونا در روز می‌رسیم، هرجا برای ما روشن شود که شخصی قرطینه را نقض کرده، جریمه خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر اعمال محدودیت‌ها در دو هفته اخیر، اظهار کرد: از ۱۶۰ منطقه قرمزی که در دو هفته پیش داشتیم اکنون با تلاش‌ها و مراعات مردم به ۶۴ منطقه قرمز کاهش داشته‌ایم. اما طبق گزارش‌ها ۷ شهرستان نیز وضعیت فوق‌ قرمز دارند که باید حتماً برای این شهرستان‌ها اقدامات فوری انجام گیرد، چرا که نرخ ابتلا به کرونا در این شهرستان‌ها صعودی است.

رییس‌ جمهور در پایان با اشاره به شرایط امروز تهران در زمینه شیوع کرونا اظهار کرد: تهران در شرایط نارنجی است اما ما لب مرز قرمز شدن شرایط قرار داریم و اگر مراقبت‌ها و نظارت و کنترل کافی انجام نگیرد بازهم بعد دو هفته ممکن است شرایط تهران قرمز شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا