آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

فهرست مراکز منتخب ارائه خدمات اولیه بیماری کرونا در گیلان اعلام شد

کرونابه منظور ارزیابی اولیه بیماری کووید-۱۹، درمان سرپایی، ارائه مشاوره و سایر خدمات، فهرست مراکز منتخب خدمات سرپایی ۱۶ و ۲۴ساعته در گیلان اعلام شد.

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از مراجعات غیر ضروری موارد مشکوک به بیمارستان‌ها و نیز دسترسی به موقع بیماران سرپایی به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی، ۳۹ مرکز منتخب بصورت شبانه روزی و یا در دو شیفت صبح و عصر آماده ارائه خدمات به عموم می‌باشد.

حیدرزاده افزود: خدمات قابل ارائه در مراکز منتخب شامل: ویزیت بیماران مشکوک به کووید-۱۹، انجام تست تشخیصی PCR، ارائه دارو به بیماران سرپایی بر اساس پروتکل‌های درمانی، ارجاع بیماران نیازمند به بستری به بیمارستان‌ها و همچنین آموزش، غربالگری، پیگیری بیماران و اعضای خانواده آن‌ها است.

وی از شهروندان گیلانی درخواست کرد در صورتی که فردی دچار علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس و سایر علائم تنفسی و… بود، با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس گرفته و در صورت نیاز سریعاً به مراکز منتخب ۱۶ساعته کرونا مراجعه و از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مشارکت و همراهی مردم را در کنترل و مقابله با کرونا ویروس موثر دانست و گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلاء، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود هشدارها را جدی بگیرند، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتماً از ماسک استفاده نموده و رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی وعدم حضور در تجمعات را مد نظر قرار دهند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا