آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ برنامه ایمنی آب شرب در تمامی سامانه های آب آشامیدنی شهری و روستایی اجرایی شود

آب شربمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وبینار استانی «بهداشت آب و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی»، اعلام کرد: گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای منابع آبی کافی است که باید از این منابع، حفاظت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به لزوم توجه به حفاظت از محیط زیست و همچنین جلوگیری از هدر رفتن آب، اظهار داشت؛ استفاده مجدد از آب از جمله موارد با اهمیتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دکتر حیدرزاده اظهار داشت: استان گیلان از لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه، دارای منابع آبی کافی می‌باشد که باید از این منابع آبی حفاظت شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس رویکرد جدید سازمان جهانی بهداشت برای رسیدن به آب آشامیدنی سالم و مطمئن باید در تمامی سامانه‌های آب آشامیدنی، برنامه ایمنی آب (water safety plan) اجرا شود، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر برای سامانه آب آشامیدنی کلانشهر رشت این برنامه اجرا شده و طی ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله شرکت آب و فاضلاب موفق به دریافت گواهینامه کشوری WSP شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه اظهار داشت: انتظار می‌رود برنامه ایمنی آب شرب در تمامی سامانه‌های آب آشامیدنی شهری و روستایی با رویکرد ارزیابی ریسک و بصورت گام به گام توسط مراکز بهداشت شهرستان‌ها و شرکت آب و فاضلاب در شهرستان‌ها اجرا شود تا بتوانیم کیفیت آب مصرفی و در نتیجه کیفیت زندگی هم استانی‌ها را ارتقاء دهیم.

مهندس مهدی جواهرشناس – مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه با اشاره به محوریت مباحث وبینار (تاکید بر اجرای دقیق دستورالعمل “راهنمای سنجش و ارزیابی کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی) هدف این برنامه را استانداردسازی نمونه برداری، سنجش، تجزیه و تحلیل نتایج تست کلر آزاد باقیمانده در سامانه‌های آب آشامیدنی شهری و روستایی عنوان کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: این راهنما برای سامانه‌های آب آشامیدنی در شرایط عادی و اضطراری، آب‌رسانی‌های سیار و مراکز تصفیه و فروش آب، کاربرد دارد.

لازم به ذکر است: وبینار استانی «بهداشت آب و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی» با حضور دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان معاونت بهداشتی دانشگاه و مسوولان استانی در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا