آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

نماینده ادوار مجلس: تصمیم‌گیرنده ورود به برجام، مجلس نبود که اکنون بخواهد از آن خارج شود/ تصویب برجام مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود

برجامنماینده ادوار مجلس در خصوص برخوردهای مجلس یازدهم با برجام عنوان کرد: تصمیم گیرنده ورود به برجام، مجلس نبوده که اکنون بخواهد، تصمیم گیرنده خروج از برجام باشد.

«مهرداد بائوج لاهوتی»، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌هاگفت: ابتدا اینکه برجام یک اراده و فهم مشترک بود؛ بسیاری بر این باورند که مجلس، برجام را تصویب کرده، در حالی که این گونه نیست؛ مصوبات شورای عالی امنیت ملی بود و دولت هم به نیابت از این شورا، مذاکرات را انجام داد.

او افزود: در مجلس نهم، برای برجام شرط و شروطی مشخص شد از این رو، این بدین معنا نیست که برجام از سوی مجلس تصویب شده باشد که حالا مجلس یازدهم، بخواهد از آن خارج شود. به بیانی دیگر وارد شدن به برجام در اختیار مجلس نبود، از این رو  خارج شدن از آن هم در اختیار مجلس نیست.

نماینده پیشین مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: بنابراین تصمیمات در حوزه برجام به شورای عالی امنیت ملی باز می‌گردد حال اگر شورای امنیت ملی صلاح بداند می‌تواند تصمیم بگیرد مبنی بر اینکه همان گونه که وارد شدند، همانگونه هم خارج شوند.

او در خصوص برخوردهای مجلس یازدهم با برجام عنوان کرد: تصمیم گیرنده ورود به برجام، مجلس نبوده که اکنون بخواهد، تصمیم گیرنده خروج از برجام باشد.

بائوج لاهوتی تاکید کرد: به هر حال در مقابل جنایت وحشتناکی که طی روزهای اخیر منجر به شهادت محسن فخری زاده شد و همه ملت ایران را متأثر کرد از این رو نیاز بود نمایندگان ملت، پیامی را به دنیا منتقل کنند که این گونه منتقل شد. اما در نهایت تصمیم گیرنده نهایی، آن مرجعی است که اجازه ورود به برجام را داده و در نتیجه همان مرجع، باید اجازه خروج از برجام را صادر کند.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا