آخرین خبرهااستان هااسلایدرفوری

امسال بارش برف سنگینی خواهیم داشت | مدیران محیط شادی را برای مردم فراهم سازند

مدیر کل بحران استانداری گیلان:

تدبیرشرق/مرادی گفت: امسال بارش برف سنگینی خواهیم داشت به همین منظور۶۰ تیم مجهز راهداری و ۳۶۰ دستگاه ماشین برف روبی با تجهیزات بروز برای ارائه هرگونه خدمات آماده هستند.

«اسماعیل میرغضنفری» امروز (دوشنبه، ۱۰ آذر) در جلسه ستاد بحران شهرستان بندرانزلی که در فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه امروزه با استفاده از امکانات سازمان هواشناسایی و ابزار و ادوات لازم تا حدود زیادی می‌توان شرایط جوی را با درصدی از خطا پیش بینی کرد اما اگر این پیش‌بینی‌ها و اطلاعات حوادث به موقع به دست دستگاه‌های اجرایی برسد می‌توان تمهیدات لازم را برای واکنش به آن بحران اندیشید.

فرماندار انزلی یادآور شد: بندرانزلی به لحاظ نزدیکی به سطح دریا در صورت بارش‌های سنگین در بخش‌هایی از شهر و روستا با آبگرفتگی مواجه می‌شود، اما خوشبختانه در ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی در دو محور خیابان پاسداران و اطباء و محلات سوسر و شالیور افتاده است که در این رابطه باید از مدیریت شهری قدردانی کرد.

وی به امکانات موجود جمعیت هلال احمر این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم از پایگاه‌های امداد و نجات در مواقع بحرانی استفاده کنیم در این راستا هلال احمر شهرستان می‌تواند از سالن چند منظوره‌ای که در اختیار شهرداری است در صورت لزوم بهره بگیرد.

میرغضنفری تصریح کرد: ستاد بحران باید با اولویت‌بندی محورهای اصلی را بازگشایی کند و سپس به راه‌های فرعی بپردازد. از راهداری می‌خواهیم در صورتی که برای تهیه تجهیزات اولیه و حداقلی همچون لاستیک، زنجیر چرخ و بستن بیل‌ها بر کامیون با محدودیتی مواجه است از طرق اداره کل این کمبودها را پیگیری کند.

وی به واقع شدن پنج روستا انزلی در محدوده منطقه آزاد نیز اشاره و تاکید کرد: منطقه آزاد در مواقع بارش برف در بازگشایی مسیر اصلی این روستاها همکاری لازم را داشته باشد و از توان پیمانکاران طرف قرارداد با این سازمان جهت کمک به شهر انزلی بهره بگیرد.

فرماندار انزلی با تقدیر از همراهی اعضای شورای تامین در مواقع بحران از مدیران خواست در دسترس باشند و بر آماده بودن مراکز اورژانس، بیمارستان و اتاق‌های عمل و بخش زایمان، دوگانه سوز شدن نانوایی‌ها، باز بودن فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، به‌روزرسانی خدمات لجستیکی با کمک راهداری و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد.

*لزوم مدیریت واحد و یکپارچه در زمان بروز بحران

«حمیدرضا آبایی» نیز در این نشست گفت: این اداره کل دو دستگاه کامیون و خودرو پی کاپ برف روب خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان بندرانزلی قرار خواهد داد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تاکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا به دستگاه‌های خدمات رسان باید انگیزه لازم برای حضور در صحنه داشته باشند.

وی خواستار مدیریت واحد و یکپارچه در زمان بروز بحران شد و اظهار داشت: اولویت‌بندی‌ها در این مواقع باید انجام شود و جهت ذخیره‌سازی سوخت، مکان‌هایی تعبیه شود.

آبایی خاطر نشان کرد: در انزلی اقدامات خوبی در زمینه تهیه سوخت انجام شده اما باید در مواقع بحران این سوخت در کمترین فرصت در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان قرار گیرد.

وی اعلام کرد: بنادر استان گیلان آماده هرگونه همکاری و ارائه خدمت در موقع بحران است.

*افزایش بارش‌های زمستانی در گیلان

«محمد دادرس» نیز با بیان اینکه شهرستان بندر انزلی به لحاظ هواشناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: این شهرستان با متوسط بارش هزار و ۸۰۰ میلیمتر باران در سال رتبه اول را در میزان بارندگی به خود اختصاص داده است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان یادآور شد: در سال زراعی گذشته مقدار بارش این شهرستان هزار و ۹۹۵ میلیمتر بوده است و پیش‌بینی بلند مدت که در اول ماه برای سه ماه آینده انجام می‌شود، نشان می‌دهد که مقدار بارش ۱۰ درصد در مناطق غربی استان و شهرستان انزلی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی گفت: بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی تا ۷۲ ساعت مانده به وقوع پدیده می‌توان وضعیت را پیش بینی کرد تا مشکلی حادث نشود و دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای مقابله با حادثه داشته باشند.

دادرس خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیش‌بینی بارش‌های شدید دیده شده و هر ماه این پیش بینی‌ها به‌روزرسانی می‌شود و احتمال وقوع این پدیده‌ها در طولانی مدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد و پیش بینی‌های کوتاه مدت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تخمین زده می‌شود.

۳۶۰ دستگاه ماشین برف روبی آماده خدمات رسانی هستند

«امیر مرادی»، با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در مقابله با بحران برف سال گذشته اظهار داشت: امسال با هماهنگی همه دستگاه‌های خدمات رسان مانند هلال احمر، راهداری، اورژانس، آتش نشانی، پلیس، راهداری، نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه برنامه‌ای جامع و عملی برای استان گیلان تدوین شده که اجرایی می‌شود.

مدیر کل بحران استانداری گیلان متذکر شد: طبق ابلاغیه استانداری گیلان به شهرداری‌ها و راهداری‌ها، این ادارات در شهرستان‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد با بخش‌های خصوصی از امکانات آن‌ها در هنگام وقوع بحران استفاده کنند.

وی یادآور شد: راهداری‌های شهرستان‌ها در مواقع بحران اختیار کامل دارند تا تفاهم نامه‌ای را با بخش خصوصی منعقد کنند و از توان آنان برای مدیریت شرایط بهره ببرند.

مرادی با بیان اینکه سال سختی به لحاظ شرایط جوی پیش رو داریم اذعان کرد: امسال بارش برف سنگینی خواهیم داشت به همین منظور۶۰ تیم مجهز راهداری و ۳۶۰ دستگاه برف روب با تجهیزات بروز برای ارائه هرگونه خدمات آماده هستند.

وی با تاکید براینکه در موقع بارش برف نباید مسیر اصلی مسدود شود، تصریح کرد: همکاران شهرستانی رایزنی‌های لازم را برای اخذ تجهیزات با ادارات کل داشته باشند و تا به هنگام بارش برف با مشکلی مواجه نشویم.

مرادی خاطرنشان کرد: با انسجامی که بین دستگاه‌ها به‌صورت برنامه‌ای مدون و استانی برنامه‌ریزی شده شهرستان‌ها باید از ایجاد بحران در زمان بارش برف جلوگیری کرده و با مدیریت شرایط محیط شادی را برای مردم فراهم سازند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا