آخرین خبرهااستان هااسلایدر

هیچ گونه همکاری بین سازمان‌های مختلف وجود ندارد | نیازمند مدیریت واحد هستیم

در کمیسیون عمران شورای رشت؛

تدبیرشرق/امیرحسین علوی، رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با تبریک هفته بسیج گفت: انتقادی از جانب نخبگان و مدیران مطرح می‌شود و آن روزمرگی و نداشتن برنامه‌های کاربردی، هدفمند و راهبردی از سوی شورا و شهرداری رشت است که مانع می‌شود حرکت‌های موفقی برای توسعه شهر رشت صورت بگیرد. برنامه‌هایی طی دو سال اول شورای پنجم ارائه شد و برنامه‌ای پنج‌ساله هم مصوب شد که متاسفانه شهرداری به آن نپرداخته و اجرا نکرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت از معاونان و مدیران حاضر در کمیسیون خواست تا برنامه‌ها و توضیحات لازم را در ارائه سند مالی برای بحران ارائه دهند تا به راهبرد مناسبی در این زمینه دست پیدا کنند.

وی افزود: مسیر گردشگری قرار بود از آب بندان عینک به پل خشتی چمارسرا و… تا خواهر امام برسد و الزام برای مطالعه این مسیر وجود دارد تا پروژه‌ها به سرمایه‌گذاری برسد و پروژه‌هایی مانند پل طبیعت و… بخشی توسط سرمایه‌گذار و بخشی با بودجه دولتی که برای باز آفرینی اختصاص یافته انجام شود و رشت بهره‌ای از این بودجه‌ها نبرده است.

علوی با اشاره به اینکه کمیسیون‌ها برنامه‌های راهبردی بیشتری تصویب کنند زیرا مشکلات مدیریت شهری به این شکل حل خواهد شد، گفت: باید حداقل برای یک سال آینده مدیران شهرداری برنامه داشته باشند و نباید برنامه‌های راهبردی فقط در زمان انتخابات‌ گفته شود و بعد به فراموشی و روزمرگی دچار شود و مباحث باز و مطروحه در کمیسیون‌ها باید سریعا پیگیری شوند.

وی در مورد آبگرفتگی‌های اخیر گفت: به واسطه اتصالات زیرزمینی مانند برق و گاز و… متاسفانه پیمانکار از لوله‌های مختلف با سایز‌های کوچک در آن نقاط استفاده کرده و عملا آب گرفتگی در بعضی مناطق به وجود می‌آید که باید بر طرف شود.

این عضو شورای شهر رشت همچنین ادامه داد: در حوزه تاسیسات زیر زمینی دچار مشکل هستیم و مدیران سازمان‌های مختلف هیچ راهبردی برای اصلاح تاسیسات زیر زمینی ندارند و باید از برنامه‌های راهبردی به پروژه‌های اجرایی برسیم.

علوی گفت: مصوبات شورا در زمینه بافت بافت تاریخی و فرهنگی به شهرداری ابلاغ شده اما شهرداری حتی در بودجه‌های خود هم نیاورده است و باید طی یک هفته آینده هرنوع پیگیری، مکاتبه با سازمان‌های مختلف اعلام شود و آیتم‌های مطالعاتی شرکت پل شیر و مواردی که گفته شده است نیز به کمیسیون ارجاع نمایند.

بهراد ذاکری، عضو شورای اسلامی شهر رشت با تشکر از امیرحسین علوی و پیگیری‌هایی که در زمان ریاست شورا داشت، گفت: باید این اصل را بپذیریم که بدون مطالبه مردمی کاری به پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: جای مطالعات فرهنگی در پروژه‌های عمرانی خالی است و تا مردم را همراه نکنیم هیچ پروژه‌ای به پیش نمی‌رود. در شکل مطالعه ارائه شده به کمیسیون اگر برای طرح پرسشنامه‌ها مشورت بیشتری صورت می‌گرفت بهتر و راهگشا‌تر عمل می‌شد و این مطالعات در اختیار ما قرار بگیرد تا اصلاح و کم و زیاد شود.

ذاکری گفت: در حوزه اختیار نماینده عالی دولت است که اختیاراتی را تفویض کند و باید اراده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد تا اعضا شورا برای مطالبه‌گری حقوق مردم به پیش بروند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا