آخرین خبرهااستان ها

برگزاری جشنواره «پویش هم قسم» به یاد سردار جنگل

آموزش و پرورش گیلان برگزار می‌کند؛

تدبیرشرق/غریب از برگزاری جشنواره «پویش هم قسم» به یاد سردار جنگل خبر داد و درباره برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: سیره سیاسی–اخلاقی میرزا، عکس سلفی از آرامگاه و تندیس میرزا در میدان «شهرداری» و همچنین مستند تصویری از نمایش‌های ساخته شده از موضوعات پویش هم قسم است.

جمیل عباسی غریب از برگزاری جشنواره «پویش هم قسم» به یاد سردار جنگل خبر داد و درباره برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: سیره سیاسی–اخلاقی میرزا، عکس سلفی از آرامگاه و تندیس میرزا در میدان «شهرداری» و همچنین مستند تصویری از نمایش‌های ساخته شده از موضوعات پویش هم قسم است.

وی درباره نحوه شرکت دانش آموزان و فرهنگیان و سایر علاقه‌مندان در این پویش خاطرنشان کرد: دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در بخش نقاشی و دلنوشته، دوره متوسطه اول و دوم در بخش عکاسی، پوستر و نماهنگ و اولیاء و فرهنگیان نیز می‌توانند در بخش داستان کوتاه، عکاسی و نماهنگ شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره، تا سی‌ام آذر ماه جاری به نشانی Sajjad11AzizpuorMirzakochakrasht ارسال کنند.

وی درباره قالب ارسال آثار بیان داشت: نقاشی اندازه A۴با شکل jpg، داستان کوتاه و دلنوشته، شکل pdf حداکثر دو صفحه A۴، پوستر «دیجیتالی»: اصل اثر به شکل jpg، نماهنگ حداکثر سه دقیقه، پادکست از کتاب سردار جنگل «ابراهیم فخرایی» حداکثر یک دقیقه، عکس دیجیتالی: اصل اثر به شکل jpg است.

یونس استادسرایی (۱۲۵۷–۱۱آذر ۱۳۰۰)، مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی رهبر جنبش جنگل و از سرداران معروف رشت بود. او که در جوانی به تحصیل دینی اشتغال داشت جزئی از نیروهای انقلابی بود که در جریان نهضت مشروطیت موفق به فتح تهران شدند. سپس او به گیلان بازگشت و رهبری گروهی را بر عهده گرفت که قصدشان آزادسازی این ایالت ایران از اشغال روسیه بود، نهضتی که به نهضت جنگل مشهور شد. اختلافات درونی و حمله نظامی نیروهای دولت به سرکردگی سردار سپه و انگلستان منجر به پایان این جنبش در ۱۱ آذر ۱۳۰۰ شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا