آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

عملکرد سپیدرود رشت در بازار نقل و انتقالات

تدبیرشرق/تیم فوتبال سپیدرود رشت پس از چند ماه بلاتکلیفی سرانجام با مشخص شدن مدیرعامل جدید، اکنون به دنبال جذب نفرات موردنظر خود جهت حضور پرقدرت در مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ایران است.

تیم سرخ‌پوشی که سال گذشته علی‌رغم شایستگی‌های لازم اما به دلیل بی‌تدبیرهای مالک و کادر مدیریتی باشگاه بعد از چند بار تغییر سرمربی سرانجام به لیگ دسته دوم سقوط کرد و اکنون خود را جهت حضور در این لیگ مهیا می‌کند.

باشگاه پرطرفدار و مردمی سپیدرود رشت با مشخص شدن سید مهدی آقازاده به‌عنوان مدیرعامل جدید، چند روزی است که رنگ آرامش را به خود دیده و آماده حضور پرقدرت در مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ایران است.

سید مهدی آقازاده مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت در اولین اقدام مدیریتی خود تکلیف کادر اجرایی و فنی تیم فوتبال سپیدرود را مشخص کرد و به ترتیب، آقایان شهرام حمیدی به‌عنوان مدیر اجرایی، سهیل حق‌شناس به‌عنوان سرمربی، هادی تأمینی و هادی موسوی مربی، منصور قربانی مربی دروازه‌بانان، احمدرضا فیروزی فیزیوتراپ و آرش محتشمی به‌عنوان مربی بدن‌ساز در این تیم حضور خواهند داشت.

بعد از مشخص شدن کادر فنی، تمرینات تیم فوتبال سپیدرود رشت این روزها زیر نظر سهیل حق‌شناس برای حضور شایسته در لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حال برگزاری است که در ادامه جزئیات بیشتری از خریدهای این باشگاه در فصل نقل و انتقالات را بررسی خواهیم کرد.

نخستین خرید سپیدرود از نیروی زمینی آمد

سید علی یحیی زاده مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال نیروی زمینی تهران به‌عنوان اولین خرید با مسئولان باشگاه سپیدرود رشت به توافق رسید و با عقد قراردادی به این تیم پیوست.

یحیی زاده به‌جز نیروی زمینی سابقه عضویت در تیم‌های فوتبال شهرداری آستارا، شهرداری فومن، رهپویان رضوانشهر، امید داماش و پاس گیلان را نیز در کارنامه دارد و با توجه به عقد قرارداد جدید، در فصل جاری باید با پیراهن تیم سپیدرود در رقابت‌های لیگ دسته دوم حضور یابد.

این مهاجم گلزن گیلانی متولد ۱۳۶۹ در شهرستان فومن است و در نیم‌فصل نخست لیگ دسته دوم ۹۶-۹۷ موفق شده بود عنوان آقای گلی را با شهرداری فومن به دست آورد.

مهاجم شهرداری آستارا به سپیدرود پیوست

نیما پاک‌دل بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال شهرداری آستارا با توافق با مسئولان باشگاه سپیدرود رشت، به عضویت این تیم درآمد تا سپیدرودی‌ها با دومین بازیکن جدید خود نیز قرارداد ببندند.

پاک‌دل که در پست مهاجم و وینگر بازی می‌کند، به‌جز شهرداری آستارا سابقه بازی در تیم‌های شهرداری فومن، فولاد نوین اهواز و خوشه طلایی ساوه را نیز در کارنامه خود دارد.

بازیکن گیلانی لیگ سنگاپور به سپیدرود پیوست

فرشاد اسماعیل‌زاده، هافبک، مهاجم پیشین باشگاه سپیدرود با عقد قراردادی به تیم سابق خود بازگشت.

اسماعیل‌زاده که در سال هال ۹۲ تا ۹۵ در سپیدرود رشت عضویت داشت موفق شد تا با این تیم از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول صعود کند و به‌جز آن وی سابقه عضویت در تیم‌های تربیت و فولاد یزد، داماش گیلان و شهرداری فومن را در کارنامه دارد.

وی همچنین سابقه بازی در تیم فوتبال برونئی لیگ سنگاپور را با چهار گل و هفت پاس گل در کارنامه خود دارد و با درخشش خود به همراه تیم برونئی، موفق به کسب مقام سوم لیگ و نائب قهرمان جام حذفی شد.

بازگشت دوباره کاپیتان به سپیدرود

محمد طالبی کاپیتان پیشین باشگاه سپیدرود رشت پس از چند سال دوری از این تیم دوباره به سپیدرود بازگشت.

طالبی ۳۲ ساله که در پست هافبک راست بازی می‌کند در اواخر دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ در سپیدرود عضویت داشت و در دوره‌ای بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز در اختیار داشت و به‌جز سپیدرود در تیم‌های داماش و شهرداری فومن نیز عضویت داشته است.

بازگشت پورمحسن پس از سه سال به سپیدرود

مدافع محبوب سپیدرودی‌ها با عقد قراردادی با سید مهدی آقازاده، مدیرعامل این باشگاه پس از سه سال دوری بار دیگر به خانه خود بازگشت.

پورمحسن با ۲۹ سال سن محصول آکادمی بازیکن سازی سپیدرود در دهه ۸۰ است که موفق شد همراه با سپیدرود از لیگ دسته دوم به دسته اول صعود کند.

وی پس از بروز اتفاقاتی در نیم‌فصل دوم لیگ دسته اول سالی که منجر به صعود سپیدرود به لیگ برتر شده بود به تیم گل گهر سیرجان ملحق شد و از آنجا راهی داماش و مس کرمان شده بود.

بهترین پنالتی گیر لیگ دسته اول به سپیدرود پیوست

سید محمد حسینی سنگربان سال‌های گذشته ارتش سرخ با عقد قراردادی باری دیگر پیراهن و دستکش سرخ سپیدرود را خواهد پوشید.

حسینی که سابقه حضوری چهارساله در سپیدرود دارد، موفق شده تا با این تیم از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول و برتر صعود کند و در سال صعود به لیگ برتر، رکورد بهترین پنالتی گیر لیگ دسته اول و بیشتر کلین شیت در لیگ فصل گذشته را از خود بر جای گذاشت و در فصل قبل نیز همراه با چوکا به لیگ دسته اول صعود کرد.

سید محمد حسینی پیش از سپیدرود در تیم‌هایی همچون چوکای تالش، مس کرمان، ابومسلم مشهد، گسترش فولاد تبریز، نساجی مازندران و نیروی زمینی تهران عضویت داشت.

دروازه‌بان فصل گذشته چوکا با سپیدرود قرارداد امضا کرد

مصطفی زینعلی دروازه‌بان فصل گذشته چوکای تالش با عقد قراردادی به عضویت تیم سپیدرود رشت درآمد تا در فصل جدید حفاظت از دروازه سپیدرود را بر عهده داشته باشد.

زینعلی که متولد ۱۳۶۹ گوراب زرمیخ صومعه‌سرا است فوتبالش را از نوجوانان استیل آذین آغاز کرد و به‌جز چوکا در تیم‌های ایران جوان بوشهر و شهرداری فومن بازی کرده است.

کامبک میرپسندیده از داماش به سپیدرود

میثم میرپسندیده بازیکن بااخلاق و محجوب اسبق باشگاه سپیدرود با عقد قراردادی مجدداً پیراهن تیم سابق خود را بر تن خواهد کرد.

پسندیده ازجمله بازیکنانی است که در دهه ۸۰ در باشگاه سپیدرود پرورش یافت و در سال ۹۵ با این تیم از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول صعود کرد.

وی با ۳۲ سال سن در سه سال گذشته پیراهن داماش را بر تن داشت و در کارنامه‌اش صعود با تیم رهپویان رضوانشهر از لیگ دسته سوم به دسته اول نیز دیده می‌شود.

سومین شکار سپیدرود از قلعه عقاب‌ها

صاحب فرجی بازیکن فصل گذشته چوکای تالش که با این تیم موفق شد از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول صعود کند با عقد قراردادی به عضویت تیم فوتبال سپیدرود رشت درآمد.

به‌این‌ترتیب تاکنون باشگاه سپیدرود با سید علی یحیی زاده از نیروی زمینی تهران، نیما پاک‌دل از شهرداری آستارا، فرشاد اسماعیل‌زاده از شهرداری فومن، میثم میرپسندیده محمد طالبی و میلاد پورمحسن از داماش گیلان، سید محمد حسینی و مصطفی زینعلی از چوکای تالش در رده بزرگ‌سال و صائب عاطفی از شهرداری فومن، امیرحسین صالحی و هومن مسعودی از پاس گیلان در رده زیر ۲۳ سال قرارداد امضا کرده است.

همچنین سرخ پوشان با صادق صادقی بازیکن زیر ۲۵ سال و در رده زیر ۲۳ سال و امید با محمدمهدی محمدپور و آرین نصیری نژاد، آرمان مردانی، علی بیجاری، ماهان سروی، علی عابدین زاده، رضا کاسب، سپهر کوششی، سهیل حسنی اقدام به تمدید قرارداد کرده‌اند.

بعد از خریدهای جدید باشگاه سپیدرود رشت در فصل نقل و انتقالات، تنها نکته‌ای که نمی‌گذارد این بازیکنان فعلاً به‌صورت رسمی قرارداد خود را ثبت کنند پنجره بسته این تیم به دلیل بدهی بیش از دو میلیارد تومانی است.

این باشگاه تا زمانی که نتواند رضایت طلبکاران این تیم را جلب کند حق ثبت قرارداد نفرات جدید ندارد و سپیدرود نمی‌تواند از آن‌ها در فصل جدید استفاده کند.

اما شنیده‌ها حاکی از این است که سید مهدی آقازاده، مدیرعامل جدید باشگاه سپیدرود رشت از طریق نشست با طلبکاران باشگاه و مدیران فدراسیون فوتبال در تلاش برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم است و حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این اتفاق چه زمانی محقق می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا