آخرین خبرهاسیاسیملی

قانون مهریه برای رفع ایرادات به کارگروه مربوطه ارجاع شد

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد:

تدبیرشرق/سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت و گویی در تشریح دستور کار روز سه شنبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در نشست سه شنبه این کمیسیون خبر داد و گفت: موضوع مهریه با حضور دستگاه های مربوطه در این نشست بررسی و قانون مهریه برای رفع ایرادات به کارگروه مربوطه ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون صدور چک مصوب ۱۳۵۵ و اصلاحات بعدی آن در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و افزود: کلیات این لایحه در گذشته در کمیسیون تصویب شد که در نشست امروز  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر و رفع ایرادات به کارگروه مربوطه ارجاع شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم یادآور شد: در قانون صدور چک جلوگیری از پولشویی، تخلفات، سوء‌استفاده‌ها و جعل چک و همچنین حفاظت از حقوق مردم و ایجاد شفافیت در مسائل مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه لایحه تجارت ( اعاده شده از شورای نگهبان ) در این نشست بررسی شد، گفت: ۱۰ ماده از این لایحه تصویب شد که مربوط به تشکیل مجامع عادی، فوق‌العاده و عمومی همچنین مدیر و مدیرعامل شرکت‌ها بود.

دلخوش یادآور شد: در نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مسئولان و کارشناسانی از بانک مرکزی، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات، قوه قضائیه، وزارت دادگستری حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا