آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

فرماندار لنگرود:فعالیت کنوانسیون حقوق کودک در لنگرود/ حقوق کودکان را دریابیم

حقوق کودکحیدری با بیان اینکه باید حقوق کودکان را شناخت و براى احقاق آن تلاش کرد، گفت: توجه به حقوق کودک، فقط بحث جوامع امروزى نیست، بلکه در دین مبین اسلام هم به حقوق کودک توجه شده است.

به گزارش تدبیرشرق، « رحیم حیدری » در جلسه کنوانسیون حقوق کودک که امروز ( چهارشنبه، ۲۸ آبان) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد، گفت: موضوع کودک و کودکی از مهم ترین مباحثی است که می تواند مبنای کار و برنامه ریزی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه جدی گرفتن دوران کودکی، توسعه یافتگی را به دنبال دارد و رشد، پیشرفت و توسعه سه موضوع مهم وابسته به یکدیگر است، تصریح کرد: توسعه پیچیده ترین سهم را به دنبال دارد و  توسعه یافتگی ارتباط مستقیم به نقش دادن ذهنیات و خلقیات کودکان دارد که می تواند نقش مهمی در بزرگسالی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه باید حقوق کودکان را شناخت و براى احقاق آن تلاش کرد، افزود: مشارکت و با هم بودن، رعایت حقوق دیگران، فرهنگ سازی در امور مختلف، احترام به طبیعت، فرهنگ سازی در تفکیک زباله و تولید کم آن و …..باید از دوران کودکی آموزش داده شود زیرا آموزش در دوران کودکی به خودی خود رشد و ارتقا فرهنگ در جامعه را به دنبال دارد.

حیدری با بیان اینکه توجه به حقوق کودک، فقط بحث جوامع امروزى نیست، بلکه در دین مبین اسلام هم به حقوق کودک توجه شده است، تصریح کرد: كنوانسيون حقوق کودک با چهار كارگروه پايش و ارزيابي، حقوقی قضایی، آموزش و اطلاع رساني و حمايتي و هماهنگی فعالیت می کند که  دستگاه هاي عضو در جهت آموزش مهارت به خانواده ها و كودكان و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي تلاش می  كنند.

فرماندار لنگرود خاطرنشان کرد: مردم از مدیران شهرستان انتظار دارند تا کودکان در فضای خوب و  ایمن تعلیم ببیند چرا که‌مدیران آینده این سرزمین همین کودکان هستند.

/شبستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا