آخرین خبرهااجتماعیملی

برخورد قطار مسافری و باری در قزوین / بی‌احتیاطی سوزن‌بان علت حادثه بوده است

تدبیرشرق/قطار مسافری رشت به مشهد در برخورد با یک قطار باری در ایستگاه یزده رود تاکستان دچار حادثه شد.

 ‌مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین ‌با بیان اطلاعات ابتدایی از این حادثه اظهار داشت: دقایقی قبل قطار مسافری رشت به مشهد با قطار باری تهران به شمال در ایستگاه یزده رود نیکویه تاکستان برخورد کرد و دچار سانحه شد.

به گفته مهدیخانی ‌ بر اثر بی‌احتیاطی سوزن‌بان، این دو قطار با هم برخورد می کنند و علت دقیق حادثه هنوز مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شده اند و هنوز میزان حادثه مشخص نیست.

سهیل سلطانی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین،در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  با بیان اینکه در ساعت 19 و 23 دقیقه امروز (چهارشنبه ‌شب) 2 واگن یک قطار باری در محدوده شهرستان تاکستان واژگون و از ریل خارج شده است، اظهار داشت: واژگونی 2 واگن یک قطار باربری در نزدیکی روستای نیکویه از توابع شهرستان تاکستان در استان قزوین 5 مصدوم و زخمی بر جای گذاشت.

وی علت حادثه را انحراف 2 واگن واژگون‌شده از ریل و مسیر حرکت دانست و اضافه کرد: این قطار که از ایستگاه قطار تاکستان به سمت شهرستان رشت در حرکت بوده که 2 واگن آن به دلیل ناپایدار بودن از مسیر منحرف و خارج شده و در نهایت واژگون می‌شوند که سبب مصدومیت 5 نفر از خدمه و مسافران قطار می‌شود.

سلطانی با ذکر اینکه برای بررسی ابعاد و علل حادثه 8 دستگاه خودروی بزرگ و کوچک آمبولانس با ظرفیت حمل 30 بیمار به محل حادثه اعزام کردیم، ادامه داد: البته میزان مصدومیت‌های جزئی و سطحی بوده و خبری از مصدومان با حال جسمی وخیم و خطرناک نیست.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان یادآور شد: ضمن اینکه قطار مورد حادثه بدون 2 واگن واژگون شده خود دوباره به راه می‌افتد و به مسیر خود به سمت شهر رشت ادامه خواهد داد و پیش‌بینی ما این است که هیچ خطری این قطار و خدمه آن را تهدید نخواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا