آخرین خبرهااستان ها

بازدید شهردار لنگرود از کتابفروشی مستقر در محوطه کتابخانه شهر کتاب

تدبیرشرق/به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود از کتابفروشی مستقر در محوطه کتابخانه «شهر کتاب» بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید شهردار لنگرود در گفتگو با فرکانس نیوز ،با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ، به عنوان برگ هویتی جوامع و ملت‌ها، بیان کرد: یکی از راه‌های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویچ مطالعه در میان شهروندان به خصوص قشر جوان جامعه است.

سید مهدی رجایی افزود : شهرداری لنگرود همواره برای انجام کارهای فرهنگی از جمله بهبود وضعیت کتابخانه و همچنین احداث ساختمان کتابخانه جدید پیش قدم بوده و به دنبال استفاده از سهمیه و بودجه دولتی برای پیشبرد پروژه های شهری از جمله کتابخانه عمومی در این شهر است.

وی با بیان اینکه شهرداری لنگرود نه تنها در هفته کتاب و کتابخوانی بلکه در طول سال همواره با همکاری روابط عمومی برنامه های ویژه و متنوعی را تحت عنوان مسابقات کتاب خوانی و اطلاعات عمومی و… به صورت رایگان برای شهروندان برگزار کرده است ،افزود: این برنامه ها به منظور ارتقای سطح مطالعه شهروندان برنامه ریزی و اجرا شده است.

سید مهدی رجایی بر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: به‌طور حتم کتاب غذای روح بشر و وسیله رشد فکری انسان است که ازاین‌ رو باید فرهنگ مطالعه کتاب ترویج یابد.

وی  از نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان شهروندان به عنوان یک ضرورت یاد کرد و  نقش خانواده‌ها، آموزش و پرورش و بویژه روابط عمومی ها را در ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه موثر و مهم دانست و افزود افزایش مطالعه در خانواده‌ها از بروز ناهنجاری و آسیب های فردی و اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.

شهردار لنگرود همچنین در ادامه به نقش شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی در ارتقای سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و افزود: در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و افزایش مطالعه در خانواده ها گامهای خوبی برداشته شده است.

سید مهدی رجائی از اختصاص بن خرید کتاب برای شهروندان لنگرودی اهل مطالعه و کتابخوان خبر داد و با اعلام این خبر خوش افزود: این اقدام پس از تصویب در شورای اسلامی شهر جزئیات آن به اطلاع همشهریان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: امید است با همکاری شهروندان شاهد نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین افزایش سرانه مطالعه در شهرستان باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا