آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

انتقادات و شعرخوانی دلخوش در صحن مجلس؛ شان و منزلت مجلس توسط رئیس مجلس پایین آورده شده است/ نمایندگان چرا سکوت کرده اند و اینجا نشسته اند

دلخوشنایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تذکر نماینده صومعه سرا در مورد عدم حضور رئیس مجلس در ترکیب ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که تصمیم گیری ها در این ستاد بدون حضور نماینده مجلس بی معنا است.

به گزارش تدبیرشرق، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی براساس اصل 3، 43 و 53 قانون اساسی و ماده 22 آئین نامه داخلی مجلس ضمن آرزوی شفای عاجل برای بیماران کرونایی و قدردانی از کادر درمانی و ابراز خوشحالی از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از سپری کردن دوران نقاهت ناشی از ابتلا به بیماری کرونا، در بیان شعری خطاب به دکترقالیباف، گفت:

ای وای که حسن گفت نرو می گیری

از سوی زمین و آسمان می گیری

آقای رئیس فکر آن جانت باش

حیف است دوباره کرونا می گیری

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه شان و منزلت مجلس توسط هیات رئیسه به ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی پایین آورده شده است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: چرا سکوت کرده اید و اینجا نشسته اید.

دلخوش تاکید کرد: در شرایط کرونایی که مشکلات مردم در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می شود هیچ کدام از اعضای هیات رئیسه در ترکیب آن عضو نیستند و در این ستاد تصمیمات خلق الساعه به صورت فله ای و سلیقه ای برای ملت گرفته می شود و این در حالی است که تصمیم گیری در این زمینه بدون حضور همکاران مجلس و دولت کار خوبی نیست.

وی یادآور شد: رئیس مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه پاسخگو باشد چرا که براساس اصول 52 و 53 قانون اساسی هرگونه دریافت و پرداخت در کشور باید زیر نظر مجلس صورت بگیرد، چرا مجلس در نوع پرداخت ها در ستاد ملی مقابله با کرونا دخالت ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس از دیدگاه مردم در این زمینه مسئول هستند و تاسف می خورم که چرا هیات رئیسه در رابطه با این موضوع منفعلانه عمل می کند.

وی عنوان کرد: حضرت آقا سران قوا را برای مبارزه اقتصادی تعیین کردند و از این شرایط به عنوان جنگ اقتصادی یاد کردند و این در حالی است که ما در شرایط کنونی در جنگی بزرگ تر از جنگ با بیگانگان حتی در زمان جنگ تحمیلی قرار داریم.

دلخوش افزود: هم اکنون اصناف، هیات ها، بخش های هنری و فرهنگی تعطیل هستند و بخش هایی که زندگی شان با درآمد روزانه می گذرد همچون کارگران آزاد و دستفروشان با مشکل مواجه هستند و هیچ کدام از ما در این زمینه از هیات رئیسه سوال نمی کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا آقای قالیباف نباید عضو ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، چرا دولت در صحن از نحوه برداشت یا هزینه کرد یک میلیون یورو از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با کرونا گزارش نداد، مشکلات اقتصادی چطور باید رفع شود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به وی ضمن تائید متن این تذکر، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا فراقوه ای است و زمانی که قرار است برای سایر قوا تصمیم گیری شود عدم حضور نماینده مجلس در آن به عنوان قوه اصلی قانونگذاری و نظارت در کشور که باید بر تمام امور مملکت نظارت داشته باشد بی معنا است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق اصل 79 قانون اساسی ایجاد شرایط خاص در کشور نیز باید به تصویب مجلس برسد و این در حالی است که در اعلام شرایط تعطیل در پی شیوع کرونا نقشی نداشته است. بعد این ستاد بدون ملاحظه جهت ایجاد شرایطی تصمیم می گیرد و انتظار دارد مجلس نیز براساس آن عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: البته مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که اجرای آن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است برای ما محترم است و حتما در جهت دفاع و حمایت از آن تلاش می کنیم اما دوستان در صحن نسبت به مصوبات این ستاد و نحوه عملکرد آن در تخصیص و هزینه کرد منابع مالی معترض هستند که می طلبد یک نفر از مجلس شورای اسلامی در این ستاد عضویت داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هرچند یک نفر از مجلس شورای اسلامی به دعوت وزیر کشور در ستاد اجرایی مقابله با کرونا عضویت دارد اما برعکس باید یکی از نمایندگان مجلس در ترکیب بخش تصمیم گیری این ستاد عضویت داشته باشد تا بتواند مانع از مصوبات غیرقانونی شود و از مشکلات عمده ای که می تواند به همراه داشته باشد جلوگیری کند بنابراین لازم است با رئیس جمهور صحبت شود تا در ترکیب این ستاد تغییر ایجاد کند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا