آخرین خبرهااستان ها

میانگین بارش 67 میلی متری

طی 72 ساعت گذشته در استان گیلان رخ داد :

تدبیرشرق/مهندس خرّمی با اعلام این خبر از ورود سامانه بارشی جدید بر اساس پیش بینی هواشناسی در اواسط هفته جاری خبر داد .

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : با توجه به پیش بینی هواشناسی از اواسط هفته جاری در روز سه شنبه شاهد ورود سامانه بارشی جدید خواهیم بود .

وی افزود :  بیشترین بارش طی 72 ساعت گذشته از ساعت 18 عصر روز سه شنبه 20 آبانماه   لغایت 18 عصر روز جمعه  23 آبانماه مربوط به  غرب ، شرق  و مرکز استان بوده و تشریح کرد ؛  در ایستگاه  رضوانشهر  با بارش ۱۷۷ میلی متر با متوسط بلند مدت ۱۳ درصد و سپس  آب ویار پره سر  با بارش ۱۲۱میلی متر با متوسط بلند مدت ۸ درصدی را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان متوسط  بارش ۷۲ ساعته استان را حدود ۶۷ میلی متر عنوان و اظهار داشت : بارش ها در دشت و کوهپایه های غرب و شرق و مرکزاستان و ارتفاعات کرگانرود ، دیلمان و رودبار شدت زیادی داشته و در برخی ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر بارش ها بصورت برف بوده است .  البته  پیوسته نبودن ریزش ها باعث کاهش جریان برخی رودخانه ها ی منتهی به این مناطق گشته است .

مهندس خرّمی در خصوص وضعیت سیلابی بودن رودخانه های استان اعلام داشت : در حال حاضر جریان رودخانه های مرکزی و شرق استان  کاهش پیدا کرده و در غرب استان  حجم آب رودخانه ها در حال پایین آمدن باشدت کمتری هستند و بارش ها نیز در کل استان کاهش و در برخی مناطق قطع شده است .

وی در پایان تاکید نمود : با توجه به پیش بینی و هشدار هواشناسی مبنی بر بارش های جوی از روز سه شنبه 27 آبانماه تا پایان هفته جاری، به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه و خسارت، اشخاص حقیقی و حقوقی موارد احتیاط و ایمنی را رعایت نموده و از ورود و استقرار در حریم و بستر رودخانه ها، کانالها، و تأسیسات آبی استان اکیداً خودداری نمایند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا