آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

مسکو: پوتین همچنان منتظر نتایج رسمی انتخابات آمریکاست تا به نامزد پیروز تبریک بگوید

انتخابات آمریکاسخنگوی کرملین گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه همچنان منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است تا به نامزد پیروز تبریک بگوید.

روسیه از پذیرش عذرخواهی ‌جمهوری آذربایجان به دلیل سرنگون کردن بالگرد روسی بر فراز ارمنستان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد به دلیل واکنش سریع «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و اعلام آمادگی باکو برای انجام تحقیقات منصفانه در خصوص سرنگون کردن بالگرد تهاجمی میل‌-۲۴ روسیه بر فراز ارمنستان، عذرخواهی جمهوری آذربایجان را در این خصوص پذیرفته است.

خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در ادامه نقش «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را در جلوگیری از ادامه خصومت‌ها در منطقه قره‌باغ اساسی توصیف کرد.

او همچنین ادعا درباره عدم کمک مسکو به ایروان، شریک خود در سازمان پیمان امنیت جمعی در ارتباط با بحران قره‌باغ را رد و تاکید کرد روسیه از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند و در نتیجه نمی‌توانسته نیرو در منطقه بحران مستقر کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات آمریکا هم اشاره کرد و گفت رئیس‌جمهور روسیه همچنان منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست تا به نامزد پیروز تبریک بگوید.

در میانه درگیری‌های منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، نوزدهم آبان ‌جمهوری آذربایجان با اعتراف به سرنگون کردن بالگرد روسی بر فراز ارمنستان،‌ از مسکو بابت این حادثه عذرخواهی کرد. جمهوری آذربایجان گفت شلیک به سمت بالگرد تهاجمی میل‌-۲۴ روسیه تصادفی صورت گرفت.

وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد که باکو آماده است تا به پرداخت غرامت بابت سرنگون کردن بالگرد روسی بپردازد.

این وزارتخانه افزود که بالگرد روسی با فاصله بسیار نزدیک به مرزهای ارمنستان- جمهوری آذربایجان پرواز می‌کرد.

پس از آن، وزارت دفاع روسیه نیز سرنگون شدن بالگرد این کشور در ارمنستان را تایید و اعلام کرد که این بالگرد با آتش ضد هوایی سرنگون شد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، با سقوط این بالگرد دو سرنشین آن کشته و یک سرنشین آن مجروح شد.

بامداد سه‌شنبه بعد از هفته‌ها درگیری در قره‌باغ، «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در این منطقه امضا کرده است.

این توافق شامل استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه به مدت ۵ سال در مناطق مورد تنش در قره باغ کوهستانی و مذاکرات برای حل و فصل این بحران طی این مدت است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا