آخرین خبرهااستان ها

احداث گلخانه هیدروپونیک توسط شهرداری لنگرود الگوی مناسبی برای کسب درآمد پایدار است

شهردار لنگرود مطرح کرد:

تدبیرشرق/سیدمهدی رجایی، شهردار لنگرود در جلسه رسیدگی به فرصت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان لنگرود با بیان اینکه به مقوله سرمایه‌گذاری به درستی پرداخته نشده است، افزود: باید از مدیران حمایت شود تا انها جرات حمایت از سرمایه‌گذاران را پیدا کنند.

شهردار لنگرود گفت: واحدهای تجاری جاده چمخاله در دوره‌های گذشته شورا و شهرداری به صورت غیرمجاز در حال احداث بود که این پرونده در جلسه شورای عالی سرمایه‌گذاری شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از همه سرمایه گذاران شهرستانی و استانی برای حضور در پروژه دعوت به عمل آمد که این پروژه هم اکنون به خوبی درحال پیشرفت است اما با بروکراسی اداری طی شده بیش از ۲ سال طول کشید تا به اینجا برسیم.

رجایی با تاکید بر رفع بروکراسی اداری و اصلاح آیین نامه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: باتوجه به نرخ بالای تورم در ایران هزینه یک پروژه با طولانی شدن بروکراسی اداری افزایش چشمگیری می‌یابد.

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد ارس هزاران هکتار از زمین‌های بلااستفاده تبدیل به گلخانه‌های هیدروپونیک شده‌است، گفت: گیلان یک استان کشاورزی است باتوجه به اینکه در صنعتی کردن گیلان موفق نبوده‌ایم باید با در زمینه گردشگری تمرکز کنیم یا کشاورزی.

شهردار لنگرود با بیان اینکه کشاورزی سنتی دیگر جوابگو نیست، یادآور شد: زمینه کشاورزی صنعتی در لنگرود وجود دارد و زمینی که سال‌ها برای ایجاد ترمینال درنظر گرفته شده بود برای احداث گلخانه هیدروپونیک در نظر گرفته شده و مجوزهای لازم در این خصوص نیز کسب شده است.

رجایی با اشاره به تسهیلات ۹ درصد بانکی در این زمینه، اظهار کرد: اگر این تسهیلات به شهرداری تعلق بگیرد الگوی مناسبی برای کسب درآمد پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیتهای پارک فجر لنگرود برای توسعه گردشگری اظهار کرد: ۲۱ هکتار زمین در وسط شهر واقع شده و اگر سرمایه‌گذاری در این زمینه ورود کند آمادگی داریم به او کمک کنیم.

به گزارش دیارمیرزا، شهردار لنگرود با بیان اینکه میدان بار لنگرود هم اکنون در وسط شهر واقع شده است، تصریح کرد: این مشترکی در این زمینه تشکیل شود تا مشابه آنچه که در آستانه اشرفیه انجام شد برای لنگرود نیز این اتفاق رخ بدهد و میدان بار به بیرون از شهر منتقل شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا