آخرین خبرهااستان ها

صورت‌وضعیت‌های پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی شفاف شوند|کرونا ویروس تا ساعت ۱۸ خواب نیست

بهراد ذاکری تأکید کرد:

تدبیرشرق/بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورا با انتقاد از تصمیمات اخیر دولت در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا، گفت: این‌گونه نیست که ویروس تا ساعت ۱۸ خواب باشد و پس‌ازآن به خیابان‌ها بیاید و با چنین تصمیماتی به نظر می‌رسد دوستان فکر می‌کنند ویروس کرونا مشغول شب‌کاری است!

وی ادامه داد: دوستان به این نتیجه رسیدند که باید قرنطینه شکل بگیرد باید در برخی نقاط انجام شود، ما هنوز در بحث شیفت کاری اقدامات لازم را انجام نداده‌ایم. از سوی دیگر بسیاری از کارمندان دولتی دارای بیماری‌های خاص و پرخطر هستند و هیچ‌کس نیز بررسی نمی‌کند که این افراد نباید سر کار بروند.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت افزود: هم‌اکنون نمایشگاهی قرار است در رشت برگزار شود که از نظر دوستان این نمایشگاه مشکلی ندارد، اما مابقی موارد با اشکال روبروست، فروشگاه زنجیره‌ای بعد از ساعت ۶ می‌تواند باز باشد اما مغازه‌ها نه! این سبب تجمع و تراکم بیشتر مردم می‌شود که بسیار خطرناک‌تر است. بنده نمی‌دانم که آیا چنین تصمیماتی بر پایه عقلانیت است یا خیر، اما به‌عنوان یک پزشک عرض می‌کنم که این تصمیمات هیچ تناسبی با توصیه‌های پزشکی نداشته و غیر کارشناسی و غیرمسئولانه است و می‌تواند منجر به اوج گرفتن پیک بیماری باشد.

ذاکری تأکید کرد: خواسته ما از استاندار گیلان به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت در استان این است که در بحث مدارس، شیفت کاری و ادارات تصمیم‌گیری کند، هرچند که ایشان احتمالاً به مرکز نگاه می‌کنند، اما ایشان حافظ جان مردم باید باشند.

عضو شورای شهر رشت، با اشاره به جلسه مشترک اعضای شورا و استاندار گیلان، گفت: در این جلسه به ناکارآمدی مدیریت ورزش استان اشاره شد و ما می‌دانیم که این اداره کل به چه صورت در حال مدیریت است، دوستانی نیز سعی می‌کنند هجمه ایجاد کنند که خوشبختانه سبب شدند تا ما متوجه شویم شهرستان رشت نیز اداره ورزش و جوانان دارد، زیرا پیش‌ از این بنده نه نام ایشان را شنیده بودم و نه دیده بودم کاری انجام دهد!

وی ادامه داد: وضعیت سپیدرود و داماش بحرانی است و هیچ کاری برای این دو تیم انجام نمی‌شود. ما نامه زدیم که مبالغ کمک شده به این دو تیم در زمان تصدی‌گری ورزش و جوانان استان در بحث تیم سپیدرود به ما ابلاغ شود که چگونه هزینه شده است و می‌بایست بدانیم که این هزینه‌ها چگونه بوده است. ما به‌جز تغییر مداوم مالکیت در سپیدرود که موجب بهره بری برخی از افراد شد چه عملکردی از ورزش و جوانان در خصوص تیم سپیدرود دیده‌ایم؟

ذاکری با بیان اینکه ما در ورزش استان بخصوص فوتبال با پس رفت جدی مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: نباید به اسم حمایت از مدیریت بانوان تیشه به ریشه ورزش استان بزنیم. آن‌قدر بانوی توانمند در استان داریم که می‌توانند خارج از دایره فعلی مدیریت نمایند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت با اشاره به آب‌گرفتگی سطح شهر رشت پس از بارش باران، گفت: می‌بایست هزینه‌های انجام‌شده و صورت‌وضعیت‌ها، نحوه قرارداد، نوع قرارداد و سایر موارد مربوط به پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی مورد بررسی و شفافیت قرار گیرد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا