آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

عملکرد بانک‌‌ها در حوزه تولید اصلا رضایت‌بخش نیست/نشست با شورای تأمین استان درباره وضعیت بانک‌ها

عملکرد بانک‌‌هارئیس مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در حوزه تولید گفت: عملکرد بانک‌ها با استانداردهای معمولی نیز سازگار نبوده و عملکرد بایک‌‌ها در حوزه تولید اصلا رضایت‌بخش نیست.

به گزارش تدبیرشرق، احمد دنیامالی ظهر امروز در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره آموزش‌وپرورش انزلی با اشاره به اینکه اصل تهدیدی که ما در تالاب انزلی داریم از شهرهای جنوبی تالاب است، اظهار کرد: در بحث فاضلاب شهری یک بخش‌هایی از غازیان و انزلی در شبکه وجود دارد اما همچنان ایستگاه تسویه فاضلاب طالب‌آباد در مدار نیست و نصف تسویه انزلی در مدار است.

وی با تأکید بر اینکه از مهم‌ترین معضلات صیادی بیمه صیادان است، گفت: حفظ ذخایر ماهیان استخوانی از وظایف حاکمیت است، ضمن اینکه شرایط ماهیان استخوانی در تالاب و رودخانه‌ها به خطر افتاده  ما باید به سمتی برویم که صیادان در زمان صید بتوانند صید راحتی داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه اخیراً با وزیر نیرو و معاونینش در خصوص حریم دریا به گفتگو پرداخته گفت: ازلحاظ فنی به‌هیچ‌عنوان اجرایی نیست که کل سواحل خزر را با یک نسخه و یک عدد و رقم محاسبه کنیم، محدوده و حریم با توجه به شکل‌گیری مناطق سکونتگاهی محاسبه می‌شود.

دنیامالی با اشاره به اینکه عملیات تخریب کردن به بهانه حریم دریایی توجیه اقتصادی و رفتاری ندارد گفت: وقتی شهرها شکل‌گرفته باید برای این شکل‌گیری فکری شود، تفکرات مهندسی را برای همین موقع گذاشتند، اگر محدوده تعریف می‌کنید باید بودجه برای آن تعریف کنید نه اینکه برخورد قهری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مردم  در این خصوص شاهد یک سری ناملایماتی هستند، بیان کرد: بسیاری از ساکنین بومی همان منطقه سند دارند مگر می‌شود یک‌شبه حریم تالاب که سال‌ها پیش مشخص‌شده را ۲۵ هزار هکتار عنوان کنیم، این ازلحاظ فنی مبنای فنی ندارد و  دلایل خود را در وزارت نیرو و استان گفته‌ام.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه  محدوده حریم دریا باید به صورتی مشخص می‌شود که به منافع مردم آسیبی وارد نشود گفت: عمده روستاهای ما صد درصد در حریم تعریف‌شده و این یعنی در این شهر کسی نبوده که از مردم این شهر دفاع کند، بنده در این مدت درصدد هستم که این مشکل را حل کنم.

دنیا مالی با اشاره به الحاق برخی از مناطقی به محدوده منطقه آزاد انزلی را کار خلاف دولت برشمرد و تصریح کرد: الحاق ۶ هزار متر از سمت زیباکنار به محدوده منطقه آزاد اقدامی کاملاً خلاف قانون در دولت انجام‌گرفته درحالی‌که توسعه منطقه آزاد می‌بایست در مجلس به تصویب می‌رسید درهرصورت دیوان عدالت مالی این را لغو کرد و این محدوده ۶ هزار هکتار کاملاً خلاف است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ابتدا باید برای انزلی باشد سپس استان گفت: به عقیده بنده منطقه آزاد انزلی غصب شده و باید از آن اول در جهت منافع شهرستان انزلی خصوصاً جوانان این شهر مورداستفاده قرار بگیرد سپس استان بهره ببرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه با طرحشفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاملاً موافق هستم، افزود: به‌جز مواردی در بحث‌های حوزه امنیت ملی  با طرح شفافیت آراء نمایندگان موافقم و آن را لازم میدانم.

دنیا مالی با تأکید بر اینکه ما می‌بایست به دنبال طرح ملی نجات تالاب انزلی باشیم بیان کرد: همه  مردم خصوصاً شما رسانه‌ها می‌توانید د راین زمینه کمک بزرگی را انجام دهید تا با مجاب کردن دولت آن را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بانک‌ها در استان به‌هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست، گفت: متأسفانه باید اظهار داشت حتی با استانداردهای معمولی هم نمی‌توانی عملکرد بانک‌ها در استان را اندازه‌گیری کرد، بیشتر سپرده‌های مردم در استان در مناطق دیگری صرف می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه الحاق شهر انزلی به محدوده منطقه آزاد موجب مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد می‌کند، افزود: اگر منطقه آزاد محدوده نداشته باشد مردم ما دچار آسیبی نمی‌شوند اما کارکردی که از آن انتظار می‌رود در شهرستان را هم ازلحاظ قانونی نمی‌تواند به عهده بگیرد بر همین اساس با گسترش منطقه آزاد درصورتی‌که  به‌صورت منطقه‌ای شهرک‌های صنعتی را در محدوده خود قرار بدهد موافقم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا