آخرین خبرهااستان هااسلایدراقتصادیخبر داغ

اخذ سند مالکیت بیش از ۵ میلیون متر از اراضی موقوفه در گیلان

اراضی موقوفهمعاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اخذ سند مالکیت بیش از پنج میلیون متر از اراضی موقوفه در گیلان گفت: اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه‌سرا شده است

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا کریمی با بیان اینکه صیانت از موقوفات یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف است، اظهار کرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

وی شناسنامه‌دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف دانست و گفت: در یک سال اخیر با پیگیری‌های انجام‌شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل سند مالکیت ۱۰۰ موقوفه استان اخذشده است، این اسناد مالکیت برای موقوفات گیلان به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع اخذشده است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در روزهای اخیر نیز اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه‌سرا شده است، افزود: مساحت اراضی موقوفه یاد شده پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و ۳۷۵ مترمربع و ارزش اراضی موقوفه سند مالکیت دار شده، بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

به گفته کریمی، در یک سال گذشته سه موقوفه با ۳۸۵ مترمربع به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و کشف‌شده است.

وی تثبیت مالکیت موقوفات را در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار مؤثر دانست و افزود: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع ببخشیم.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه نگاه سازمان اوقاف به عملیات تثبیت مالکیت موقوفات یک نگاه قهری نیست، گفت: در نخستین و مهم‌ترین گام، عملیات تثبیت موقوفات به کمک نهادهایی مانند اداره کل ثبت‌اسناد و ادارات تابعه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

به گفته معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی وی بر اساس قوانین دارند و اگر متصرف تمکین نکرد، علیه وی در محاکم قضایی شکایت صورت می‌گیرد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا