آخرین خبرهااستان ها

اگر سنبل آبی پاکسازی نشود، شاهد آبگرفتگی در شهر لنگرود خواهیم بود

شهردار لنگرود تاکید کرد:

تدبیرشرق/رجایی گفت: نگرانی که برای خروجی آب از این روخانه وجود دارد، سنبل آبی است که اگر پاک سازی نگردد با یک باران سیل آسا پاییزی شاهد آب گرفتگی در شهر خواهیم بود.

شهردار لنگرود در جلسه مدیریت بحران سنبل آبی در پهنه چاف و چمخاله با اشاره به اینکه دو موضوع محیط زیستی مهم در شهر لنگرود سبب نگرانی شده است، گفت: موضوع اول رودخانه لنگرود است که در انتها به چمخاله می ریزد و در بازدیدی که همراه مسئولین داشتیم عنوان کردیم که تمام آب روستاهای بالادستی لنگرود وارد این روخانه می شود.

رجایی با اشاره به اینکه این رودخانه مستعد آبگیری زیاد است، گفت: در دو سال گذشته این رودخانه را لایروبی کردیم و اجازه ندادیم سبب آبگرفتگی شهر شود.

وی ادامه داد: نگرانی که برای خروجی آب از این روخانه وجود دارد، سنبل آبی است که اگر پاک سازی نگردد با یک باران سیل آسا پاییزی شاهد آب گرفتگی در شهر خواهیم بود.

شهردار لنگرود با بیان این مطلب که رشد سریع سنبل آبی موضوع دوم محیط زیستی است، گفت: در سال ۹۷ در کانال آزموده و پارک فجر شهر لنگرود سنبل آبی را پاک سازی کردیم و تاکنون با گزارش های مردمی و نظارت مداوم از رشد دوباره این گیاه در این دو نقطه جلوگیری کردیم.

وی افزود: پاکسازی سنبل آبی از رودخانه این شهر کار بسیار بزرگی است اما نظارت مداوم و جلوگیری از رشد آن سبب تداوم در پاکسازی این گیاه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا