آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

ستار همدانی: به استقلالِ محمود فکری امیدوارم

تدبیرشرق/لیگ بیستم از امروز برای استقلال آغاز خواهد شد و هواداران این تیم امیدوار هستند تا با محمود فکری طلسم ناکامی‌های آبی‌ها در لیگ برتر شکسته شود. به بهانه آغاز لیگ بیستم گفت و گویی با ستار همدانی، پیشکسوت باشگاه استقلال داشتیم که این قسمت اول آن است:

*وضعیت استقلال در آستانه شروع لیگ بیستم را چگونه می‌بینید؟

به هر حال می‌دانید که استقلال خیلی از مشکلات را پشت سر گذاشت و با توجه به حواشی ایجاد شده که همه به بدنه و شاکله استقلال آسیب زد و امروز نمی‌توانیم درباره وضعیت استقلال اظهار نظر کنیم چون با توجه به انتخاب‌های بی‌دقت و غلط وزارت ورزش باعث شد یک سری از مشکلات در این باشگاه وجود داشته باشد اما اتفاق خوبی که در مورد استقلال رخ داد این بود که به نظرم یک کادر بسیار خوبی جمع شدند و آقای فکری توانایی بالایی دارد که هم بازیکن و هم کاپیتان این تیم بوده، مربی باشگاه بوده و الآن هم در قامت سرمربی می‌تواند خدمت کتد. محمود فکری توانایی بالایی دارد و من هم به عنوان عضو کوچکی از این باشگاه بزرگ آرزوی موفقیت دارم و فکر کنم محمود هم سالیان سال برای استقلال سرمربی موفقی باشد.

*یکی از مشکلات استقلال باز نشدن پنجره نقل و انتقالات است که باعث شده وضعیت نفرات جدید مشخص نباشد ولی محمود فکری گفته بدون این نفرات هم مشکلی نخواهد بود؛ آیا با او موافقید یا اینکه استقلال از همین ابتدا به مشکل خواهد خورد؟

اگر پنجره استقلال باز می‌شد تا بتواند از نفرات جدید استفاده کند می‌توانست کمک کند چون به نظرم بازیکنان خوبی هم جذب شدند اما من هم با آقای فکری کاملا موافقم؛ به هر حال بازیکنانی که الآن در استقلال هستند اگر از توانایی خودشان به نحو احسن استفاده کنند و خودباروری داشته باشند و بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند و شخصیت بزرگی که باید در استقلال داشته باشند را احیا کنند، قطعا می‌توانند مثمر ثمر باشند. هرچند باید هرچه سریع‌تر پنجره نقل و انتقالات هم باز شود تا استقلال بتواند از ظرفیت‌هایش به خوبی استفاده کند.

*این روزها موضوع جدایی سیروس دین‌محمدی بسیار خبرساز شده و ظاهرا ایشان از مبلغ قراردادش ناراحت بوده و گفته شان من رعایت نشد؛ نظر شما چیست؟

خب سیروس از دوستان بسیار خوب و همشهری و بچه محل و هم‌زبان ماست و من خاطرات بسیار خوبی با او دارم اما با توجه به شرایط باشگاه اعتقاد من این است که اقای دین‌محمدی باید صبور باشند. به نظرم سیروس چندین سال برای این تیم زحمت کشیده و جایگاه‌ها باید محفوظ باشد ولی خب چه به کادر اضافه شود و چه نشود آقای دین‌محمدی دوست‌داشتنی است.

*آیا دستیاران محمود فکری می‌توانند از نظر فنی به استقلال کمک کنند و از دانش کافی برخوردار هستند؟

هرکدام از نفرات یک سری توانایی‌هایی دارند و در کنارش آقای صمد مرفاوی هستند که به نظرم واقعا می‌تواند کمک کند چون تجربه زیادی دارد و خودش سرمربی استقلال بوده است. در رابطه با حنف عمران‌زاده و آرش برهانی با توجه به سنی که دارند و نزدیک به بازیکنان هستند می‌توانند آن‌ها را درک کنند و کادرفنی و بازیکنان را به هم نزدیک کنند. آقای مظلومی هم به عنوان سرپرست هستند که تجربیات خوبی دارند. یک بحثی وجود دارد که الآن سه تا تفکر حاکم است که سابقه سرمربیگری دارند و ممکن است باعث مشکل شود که من با این مخالفم و فکر می‌کنم محمود فکری انقدر مدیریت خوبی دارد که می‌تواند همه این عزیزان را در جایگاهشان تعریف کند و آن‌ها وظایف خود را انجام دهند و شرح وظایف فکر کنم اولویت آقای فکری باشد.

*احمد سعادتمند اخیرا مصاحبه‌های زیادی انجام داده و از عملکرد خود دفاع کرده است، به نظر شما عملکرد سعادتمند در دوران حضورش چگونه بود؟

یکی از مشکلات بزرگ انتخاب‌های اخیر همین بود که متاسفانه همه دنبال این بودند که بتوانند برای خودشان جایگاهی پیدا کنند اما اعتقاد من این است که این صندلی‌ها نیست که به آدم اعتبار می‌دهد بلکه آدم‌ها هستند که به آن صندلی اعتبار می‌دهند. مدیرعامل شدن در باشگاه بزرگی مثل استقلال نیاز به توانایی بالایی دارد. در گذشته ما شاهد این افراد نبودیم اما در 4-5 سال گذشته آدم‌هایی در خور نام استقلال در این باشگاه حضور نداشتند و عملکرد خود آدم بهترین وسیله برای دفاع کردن در اذهان عمومی است و نیازی به مصاحبه نیست. ایشان هم در مقابل یک سری از مباحثی که هیات مدیره صحبت کردند، جواب دادند ولی این درست نیست و به نظرم هم هیات مدیره و هم آقای سعادتمند اشتباه می‌کنند چون دود این رفتارهای غیرحرفه‌ای در چشم استقلال می‌رود. نظر من این است که این هیات مدیره برای استقلال بسیار کوچک هستند. افرادی که در سالیان اخیر وارد باشگاه شدند در حد این باشگاه نیستند و حرکات بچه‌گانه و حرف‌های ابتدایی دارند و این‌ها به شاکله استقلال آسیب زده است. به نظرم هرچه سریع‌تر باید این بچه‌بازی‌ها باید تمام شود تا استقلال کار خودش را انجام دهد. اکنون کادرفنی خوبی جمع شده و بازیکنان خوبی داریم و انشالله امسال سال خوبی خواهد شد.

*کلا چرا یک مدیر خوب و کاربلد برای استقلال انتخاب نمی‌شود که از این شرایط خارج شود؟

همه این‌ها به رییس مجمع که شخص وزیر ورزش است برمی‌گردد و ایشان باید انتخاب‌های درستی داشته باشد که متاسفانه تا به امروز انتخاب‌های غلط و بی‌دقتی برای استقلال داشتند و هیچ مدیری لایق نشستن روی صندلی مدیرعاملی و هیات مدیره باشکاه استقلال نبوده است. البته در هیات مدیره 1-2 نفر خوب بودند که آن‌ها هم فوتبالی بودند مثل آقای منزوی اما خب به آن‌ها هم اجازه کار ندادند و آن‌ها هم اسیر تفکرات غلط شدند و در آتش انتخاب‌های غلط سوختند. واقعا فکر می‌کنم استقلال انقدر بزرگ است که باید مدیران صاحبان جایگاه اقتصادی و ورزشی انتخاب شوند و ترکیب مدیریتی قوی در این تیم داشته باشیم.

*یکی از نگرانی‌های هواداران استقلال جدایی علی کریمی است؛ آیا بازیکنان قدیمی و همچنین مهدی‌پور که به تازگی جذب شده می‌توانند جای خالی کریمی را پر کنند؟

اینجا دو بحث وجود دارد، اول اینکه ما می‌توانستیم علی کریمی را نگه داریم و نگه نداشتیم و دوم اینکه شرایط به گونه‌ای بود که باید می‌رفت و جایگزین‌هایش مثل آقای مهدی‌پور و بقیه می‌توانند جای او را پر کنند یا خیر. به هر حال علی کریمی اگر می‌ماند، با توجه به شرایط ایده‌آلی که پیدا کرده بود و از ستون‌های تیم شده بود قاعدتا خیلی به استقلال کمک می‌کرد ولی او اکنون رفته و مطمئنا بازیکنانی که اضافه شدند می‌توانند به تیم کمک کنند ولی باید زمان داشته باشند تا جا بیفتند. در گذشته هم بازیکنان بزرگی داشتیم که از استقلال رفتند و جایشان هم پر شد؛ باید به نفرات جدید فرصت دهیم و از نظر روحی روانی کمک کنیم تا هرچه سریع‌تر جا بیفتند.

*در مجموع عملکرد استقلال در فصل نقل و انتقالات را چگونه می‌بینید؟

با وجود شرایط بدی که در مدیریت وجود داشت و بحث‌های مختلف، در مجموع نظر من مثبت است و مهم‌ترین چیزی که وجود دارد این است که این تیم به اتحاد و انسجامی برسد که حس می‌کنم تیم فکری این را به ما می‌دهد و آقای محمود فکری واقعا این حس را به هوادار می‌دهد که تیمش دارد شکل می‌گیرد که امیدوارم این حس درست باشد و امسال برای استقلال سال خوبی باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا