آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد: ابتلای ۳۵ دانش‌آموز گیلانی به کرونا | تست ۵۲ نفر از فرهنگیان گیلان مثبت شد!

کرونامدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اضافه شدن امکانات جدید به شبکه شاد گفت: تست کرونای ۳۵ دانش‌آموز گیلانی مثبت اعلام شد که هیچ کدام از آنها در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشدند.

به گزارش تدبیرشرق، محمد رحمتی اظهار داشت: براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش که از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده سیاست اصلی این مجموعه، تشکیل کلاس‌ها به‌صورت حضوری است اما حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ همچنان الزامی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کلاس‌ها در سطح مدارس استان گیلان نیز به‌صورت حضوری دایر است خاطرنشان کرد: عوامل اداری و آموزشی در مناطق مختلف و در سطح مدارس روزانه در محل کار خود حضور می‌یابند.

رحمتی با اشاره به برخی مشکلات شبکه آموزشی شاد ابراز داشت: زمانی‌که این شبکه رونمایی شد مشکلاتی به‌همراه داشت اما هم‌اکنون بخشی از این مشکلات برطرف شده و همه مدارس عضو این شبکه آموزشی هستند و تمامی کلاس‌های درس نیز در این شبکه آموزشی تعریف شدند.

وی با بیان اینکه امکانات و ابزارهای جدیدی به شبکه آموزشی شاد افزوده شده است و مشکلات آن در حال برطرف شدن است تصریح کرد: در ساعاتی از روز به‌دلیل حجم بالای ترافیک و گردش زیاد اطلاعات، شاهد اُفت سرعت در آن هستیم و مخاطب در دانلود مطالب با مشکلاتی مواجه می‌شود اما در هفته گذشته این وضعیت بهتر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس عنوان کرد: بازدیدهای نظارتی و بهداشتی به‌طور مستمر از طریق ادارات تابعه و دستگاه‌های نظارتی از مدارس انجام می‌شود و طبق گزارشات اعلام شده ۸۵ درصد مدارس گیلان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

رحمتی با بیان اینکه ۱۰ درصد مدارس استان به‌لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت متوسط و ۵ درصد نیز وضعیت ضعیفی داشتند تصریح کرد: البته این ارزیابی به‌معنای عدم رعایت پروتکل‌ها نیست بلکه سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مدارس نسبت به ۸۵ درصد مذکور پایین‌تر بوده است.

وی با اشاره به ابتلای برخی دانش‌آموزان به کرونا گفت: در هفته‌های گذشته تست کرونای ۳۵ دانش‌آموز گیلانی و ۵۲ نفر از همکارانمان مثبت اعلام شد که هیچ کدام از آنها در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشدند و به‌محض شناسایی این افراد، کلاس مدنظر به‌مدت دو هفته تعطیل می‌شود و افراد بیمار باید تا بهبودی کامل در خانه بمانند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا