آخرین خبرهااستان ها

احداث و مقاوم سازی بالغ بر ۲۵ هزار واحد مسکونی در گیلان | خانوارهای نیازمند مسکن شناسایی شوند

استاندار گیلان در جلسه استانی احداث دو هزار واحد مسکونی تأکید کرد:

تدبیرشرق/ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی هماهنگی اجرای تفاهم نامه احداث دو هزار واحد مسکونی ویژه محرومان با تبریک سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) و گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با یاداوری واقعه تاریخی مهم ۱۳ آبان یعنی تبعید امام خمینی به ترکیه اظهار داشت: این واقعه یکی از پایه های اساسی شکل گیری نهضت اسلامی و خیزش ملت بزرگ ایران علیه سلطنت پهلوی است ولی این تبعید مانع از روشنگری‌های امام راحل نشد و در نهایت با رهبری داهیانه ایشان پس از ۱۴ سال، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

زارع بیان داشت: یکی از تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب و نیز رهبری معظم به دولت ها و خدمتگزاران مردم، همواره رسیدگی و توجه به محرومان بوده و در چهار دهه از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی، اقدامات موثری صورت گرفته و این نگاه همواره مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده و استمرار دارد.

وی تأمین مسکن را از مهمترین و اصلی ترین نیازهای مردم عنوان و با اشاره به نگاه مترقی قانون اساسی کشورمان در این خصوص، گفت: شرایط امروز کشور خصوصاً برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر و نیز آن دسته که در سازه‌های غیرمطمئن ساکن هستند، تنگناهایی را ایجاد کرده که نیازمند حمایت ویژه هستند.

استاندار گیلان به امضاء تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری و بنیاد مسکن کشور با موضوع تامین دو هزار واحد مسکونی ویژه محرومان اشاره و ابراز امیدواری کرد که با اقدامات موثر، اهتمام جدی و پیگیری های مضاعف دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عامل به ویژه صدور پروانه ساخت، مجوز انشعابات و تسهیلات شاهد بهره برداری از این واحدها تا پایان سال جاری باشیم.

وی گفت: تأمین یکصد و ۶۰ میلیارد تومان منابع مالی احداث دو هزار واحد مسکونی در گیلان در شرایط کنونی، اقدامی بزرگ از سوی دولت است و برای تحقق این امر باید طی روزهای پیش رو به صورت جهادی کار شود.

وی خانه دار شدن افراد را نوعی آرامش روحی برای سرپرست و اعضای خانواده ها دانست و افزود: بر این‌مبنا دولت طرح های مختلفی از جمله اقدام ‌ملی مسکن را در دست اجرا دارد که سهم گیلان در این بخش، نزدیک به ۱۳ هزار واحد مسکونی است.

زارع به مقاوم سازی ۱۵ هزار واحد مسکونی، احداث بیش از پنج هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و احداث پنج هزار واحد مسکونی در قالب طرح های دیگر در استان اشاره کرد و گفت: براین اساس روند احداث و مقاوم سازی بالغ بر ۲۵ هزار واحد مسکونی گیلان در حال انجام است که این حرکت های ارزشمند و شتابان با اهتمام دولت می‌تواند دستاوردهای خوبی برای مردم داشته باشد.

وی تحویل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را نیز جزو اولویت‌های دولت عنوان کرد که همواره تاکید شده تا دستگاه های مربوطه با پیگیری مجدانه، تکمیل این واحدهای نیمه تمام را در دستور کار داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اولویت توجه به مسکن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی، یکی از دغدغه های جوانان در مسیر ازدواج را تأمین مسکن عنوان کرد و افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکونی خانواده های آسیب پذیر و کم بضاعت و نیز شناسایی خانوارهایی که نیازمند احداث مسکن هستند باید با جدیت صورت گیرد.

وی در خاتمه سخنانش از تلاش های مجموعه مدیران و کارکنان بنیاد مسکن استان در اقدامات اثرگذار طی سال گذشته و جاری به ویژه حوادثی همچون سیل گیلان و نیز حضور در مناطق سیل زده گلستان پس از دستور رئیس جمهوری قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا