آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

توییتر: فقط ۷ رسانه مجازند نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کنند

برنده انتخاباتطبق بیانیه توییتر، برای اعلام رسمی نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها به ۷ رسانه ABC News، خبرگزاری AP، CNN، CBS News، «Decision Desk HQ»، Fox News و NBC News می‌توان اعتماد کرد. اگر خبرنگار یا هر کاربری در توییتر بدون استناد به یکی از منابع هفتگانه تایید شده، نتیجه انتخابات را توییت کند، ممکن است توییت او حذف یا نشر نشود. توییتر برای آن توییت پوستری نشر خواهد کرد که بر آن نوشته شده: «منابع رسمی هنوز نام برنده را اعلام نکرده‌اند»، بنابرین ذکر نام برنده به مرکز اطلاعات انتخابات در شبکه توییتر محول شده است.

شرکت توییتر شامگاه دوشنبه ۲ نوامبر جزئیات بیشتری در مورد سیاست‌های اتخاذ شده در باره اجازه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ را فاش کرد.

توییتر اعلام کرد تنها ۷ پلتفرم رسانه‎ای می‌توانند به طور رسمی نام برنده انتخاتبات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کنند.

طبق بیانیه توییتر، برای اعلام رسمی نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها به ۷ رسانه ABC News، خبرگزاری AP، CNN، CBS News، «Decision Desk HQ»، Fox News و NBC News می‌توان اعتماد کرد.

توییتر نوشت، تنها این هفت پلتفرم رسانه‌ای معروف مجاز هستند که نام برنده این رقابت انتخاباتی را اعلام کنند.

به گفته مسئولان شبکه توییتر، قرار گرفتن نام «فاکس نیوز» در این لیست نشان از تأیید و قانونی بودن این شبکه اطلاع رسانی است.

توییتر قبلاً اعلام کرده بود که این از مقامات ناظر بر انتخابات ایالتی خواسته است تا روز دوشنبه حداقل نام دو رسانه رسمی ملی را که اجازه خواهند داشت نتایج مربوط به برنده شدن یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کنند.

شبکه توییتر می‌گوید با اعلام چند رسانه برای اعلام نتایج به صورت رسمی، دیگر نیازی نیست کسی قبل از اعلام نتایج در باره اینکه چه کسی برنده شده توییت کند.

شرکت توییتر گفته است، اگر یکی از هفت رسانه مجاز به اعلام نتایج قبل از تایید رسمی نتایج از طریق حساب اصلی خود در توییتر در باره نتایج توییت کند، شرکت توییتر این توییت را محدود یا حذف نخواهد کرد.

اما اگر خبرنگار یا هر کاربری در توییتر بدون استناد به یکی از منابع هفتگانه تایید شده، نتیجه انتخابات را توییت کند، ممکن است توییت او حذف یا نشر نشود. توییتر برای آن توییت پوستری نشر خواهد کرد که بر آن نوشته شده: «منابع رسمی هنوز نام برنده را اعلام نکرده‌اند»، بنابرین ذکر نام برنده به مرکز اطلاعات انتخابات در شبکه توییتر محول شده است.

روز یکشنبه وبسایت Axios گزارش داد که پرزیدنت ترامپ به نزدیکان خود گفته است، اگر به نظر می‌رسد در رای گیری زودهنگام «جلوتر از بایدن باشد» سه‌شنبه شب پیروزی خود را اعلام خواهد کرد حتی اگر نتیجه هنوز مشخص نشده باشد. اما ترامپ این موضوع را رد کرد و بار دیگر نسبت به احتمال تقلب هشدار داد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا