آخرین خبرهااستان ها

تبدیل میدان نماز لنگرود به پیاده راه | لیلاکوه به محدوده شهر لنگرود اضافه شود

شهردار لنگرود مطرح کرد؛

تدبیرشرق/مهدی رجایی شهردار لنگرود در مراسم بهره برداری از سنگ فرش میدان نماز شهر لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا گفت: پل خشتی لنگرود از آثار تاریخی این شهر محسوب میشود که در میدان نماز قرار دارد.

وی در مورد اعتبار این پروژه گفت: پروژه سنگ فرش میدان نماز ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

رجایی با بیان این مطلب که در گذشته محوطه پل خشتی به عنوان پارکینگ استفاده می شد، گفت: استفاده از محوطه این فضای تاریخی به عنوان پارکینگ هیچ تناسبی با هم نداشتند و در راستای مطالعاتی که برای احیای و باز آفرینی پل خشتی انجام گرفت، پروژه را در سه فاز آغاز کردیم.

وی ادامه داد: پروژه بازآفرینی میدان نماز و محوطه پل خشتی در سه فاز انجام خواهد شد که آغاز این پروژه از احیای پل خشتی و دو فاز دیگر محوطه پل خشتی و میدان است.

رجایی با بیان اینکه در آینده محوطه میدان نماز به پیاده راه تبدیل خواهد شد، گفت: تصمیم داریم این پروژه را تا سه‌رای چمخاله و سه‎رای راه پشته شهر لنگرود ادامه دهیم و مردم از این منطقه به صورت پیاده راه استفاده کنند.

شهردار لنگرود با بیان اینکه هر آبادانی خرابی هایی دارد، افزود: از فرماندار، اعضای شورا، راهنمایی و رانندگی و کسبه این منطقه برای صبر و حوصله و همراهی که داشتند، سپاسگزارم و امیدوارم اثرات زیبا سازی این منطقه سبب رونق کسب و کار بازاریان شود.

وی در مورد المان میدان نماز نیز به دیارمیرزا گفت: برای المان این میدان از تلفیق نماز و انقلاب استفاده خواهد شد.

رجایی با اشاره به اینکه شهر لنگرود در گذشته دو دست خود یعنی لیلاکوه و چمخاله را از دست داده است، گفت: از فرماندار شهرستان لنگرود می‌خواهیم که کمک کنند تا لیلاکوه را به محدوده شهر لنگرود بیاورد زیرا شهر لنگرود به جز پل خشتی و پارک فجر منطقه گردشگری ندارد با آمدن لیلاکوه به محدوده شهر لنگرود هم شهروندان لیلاکوه از محیط شهری بهره خواهند برد و هم گردشگران از منطقه زیبای لیلاکوه استفاده می کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا