آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

در پی کمبود شدید روغن در بازار؛ فرزام صفت: واحدهای تولید روغن خوراکی گیلان توان تامین نیاز استان را دارند

روغنمعاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به کاهش تولید روغن در برخی واحدهای تولیدی کشور طی هفته‌های اخیر به دلیل کمبود مواد اولیه وارداتی گفت: طی بازدید انجام شده از دو شرکت تولید روغن خوراکی استان در حال حاضر مشکلی در استان نداریم و این واحدها نیاز استان را در این زمینه تامین می‌کنند.

آرش فرزام صفت روز جمعه اظهار داشت: این دو واحد تولیدی روزانه بین حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن روغن خوراکی تولید می‌کنند که در حال حاضر هر ۲ واحد صنعتی از ذخیره مناسبی از مواد اولیه برخوردار بوده و اگرچه تولید کمتر در برخی از واحدهای کشور موجب شده که برخی از این برندها کمتر در بازار موجود باشند اما خوشبختانه ۲ واحد تولیدی می‌توانند عمده نیاز استان را تامین کنند.

وی با بیان اینکه کمبود روغن در سطح عرضه برخی استان‌ها برای مردم گیلان نیز نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: بسیاری از مردم در پی این نگرانی به سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌روند و نیاز بیش از مصرف یک ماهه این محصول را می‌خرند همین امر گاهی با وجود عرضه کافی محصول، ممکن است قفسه‌های مربوط به آن کالا در فروشگاه‌ها را به سرعت خالی کند اما در استان به بخش‌ها و دستگاه‌های متولی توزیع و عرضه روغن تاکید کرده‌ایم که هیچ محدودیتی برای خرید مردم ایجاد نکنند.

وی اظهار کرد: همچنین به تولیدکنندگان نیز تاکید شده که اولویت اول تامین کالاهای اساسی مردم استان است و در صورت وجود مازاد، مجوز ارسال محصول به خارج از استان را دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: علاوه بر این مصوب کردیم که این دو شرکت تولیدی در استان نسبت به آخرین تغییر قیمت روغنی که در گذشته مصوب شده بود، هیچ افزایش قیمتی در استان نداشته باشند و تولیدات خود را با همان نرخ قبل بفروشند.

وی در ادامه به مشکل کمبود آرد در برخی استان‌ها نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مشکلی در ارتباط با کالاهای اساسی از جمله آرد که در برخی استان‌ها با کمبودهای مقطعی مواجه شده اند، نداریم.

فرزام صفت با اشاره به تعیین قیمت مصوب ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان برای قیمت هر کیلوگرم مرغ در استان گفت: گیلان حدود دو برابر نیاز خود مرغ تولید می‌کند اما به لحاظ اینکه قیمت مرغ در گیلان نسبت به استان‌های دیگر حتی همجوار کمتر است، بخشی از این محصول از استان به صورت قانونی و گاه غیر قانونی خارج می‌شود که این امر موجب نوساناتی در قیمت و عرضه کمتر آن با قیمت مصوب در سطح استان شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان خاطر نشان کرد: مردم بابت تامین کالاهای اساسی هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در استان نداشته باشند زیرا با وجود تمامی مشکلات ناشی از تحریم‌ها با تلاش دولت، کالاهای اساسی به وفور در بازار موجود است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا